וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תרכוש מטוסי קרב ב-13.3 מיליארד שקל

צבי זרחיה

20.9.2010 / 14:00

ועדת הכספים אישרה למשרד הביטחון רכישה של 20 מטוסי מהמתקדמים בעולם. מנכ"ל המשרד אודי שני: "אם נהיה מעוניינים לרכוש עוד מטוסים, וכנראה שנהיה מעוניינים, נוכל לרכוש עוד 75"

המדינה תרכוש 20 מטוסי קרב בעלות של 13.3 מיליארד שקל, כך עולה מהחלטת ועדת הכספים הבוקר, שאישרה הרשאה להתחייב לרכישת מטוסים מהמתקדמים בעולם ופיתוח מערכות ישראליות, תחזוקה, חלפים וסימולטורים. הוועדה כונסה לדיון דחוף בפגרה בעקבות בקשתו של משרד הביטחון. פירוט לגבי העסקה יימסר לוועדה המשותפת לתקציב הבטחון.

מנכ"ל משרד הבטחון, אודי שני, הסביר כי מדובר במטוס מהדור החמישי f-35. "אנו רוכשים 20 מטוסים מהמתקדמים בעולם עם יכולות מבצעיות במעגלים קרובים ובמעגלים רחוקים שמעניינים אותנו מאוד", אמר שני.

שני הוסיף כי "מה שעומד לנגד עינינו הוא שהמטוס יהיה עצמאי ובלתי תלוי. אם נהיה מעוניינים לרכוש עוד מטוסים, וכנראה שנהיה מעוניינים, נוכל לרכוש עוד 75 מטוסים. המטוסים שלנו מתיישנים וצריך להחליף אותם".

בעקבות שאלות ח"כים הבהירו נציגי משרד הבטחון כי למרות הקצאת הסכום הגבוה לרכישת המטוסים הללו לא תהיה פגיעה בסעיפים אחרים בתקציב.

מהרן פרוזנפר, היועץ הכלכלי לרמטכ"ל, אמר כי "נחתום מול ממשלת ארה"ב על העסקה. הרוב הגדול ממומן מתקציב הסיוע האמריקאי המועבר לישראל והשאר, כ-150 מיליון שקל, ימומן מתקציב הבטחון". הוא הוסיף כי המימון פרוס ל-7-8 שנים וכי לקראת שנת 2016 צפויים להגיע ארצה מטוסים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully