וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני כהן ימונה ליו"ר קרן התשתיות החדשה של פועלים שוקי הון; כלל ביטוח תצטרף כמשקיעה

אבי בר-אלי ומיכאל רוכוורגר

20.9.2010 / 11:58

הקרן החדשה של הפועלים שוקי הון תגייס מאות מיליוני שקלים לאחר סוכות



קרן ההשקעות החדשה של פועלים שוקי הון צוברת תאוצה: ל-themarker נודע כי מנכ"ל אפריקה ישראל לשעבר, פיני כהן, צפוי להתמנות ליו"ר הקרן, שתעסוק בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה בישראל ובחו"ל.



כהן, שמונה באחרונה ליו"ר חברת אלדן רכב ומכהן כשותף בחברת הנדל"ן אמריקה-ישראל, צפוי להוביל את האסטרטגיה של הקרן. זאת לצד מנכ"ל שימונה, לפי הערכות, מקרב הפעילים כיום בשוק בתחום ההשקעות. הקרן טרם איישה באופן סופי את הכוורת הניהולית, ואולם כבר לאחר החגים היא מתעתדת לפנות למשקיעים ולהתחיל בהליך גיוס הכספים.



באחרונה סיכמה כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי על הצטרפותה לקרן כאחת המשקיעות בה. כלל והפועלים משתפים פעולה גם כיום בהובלת קונסורציום המממנים של פרויקט תחנת הכוח של דוראד אנרגיה (בהיקף אשראי של כ-3.2 מיליארד שקל).



כפי שנחשף ביוני, בנק הפועלים חוזר לבצע השקעות ריאליות - ומתמקד בתחום התשתיות והאנרגיה. זאת, באמצעות זרוע בנקאות ההשקעות של פועלים שוקי הון, בניהולם של אמיר אביב ויאיר סרוסי. בחודשים האחרונים ניהלו אנשי החברה מגעים רצופים עם גופים בנקאיים ומוסדיים רבים בשוק ההון במטרה לגייס סכום המוערך במאות מיליוני שקלים. הקרן תשקיע ברכישת אחזקות במיזמים שונים, ולא תתמקד במימון פעילותם בלבד.



מודל דומה מנהלת בארבע השנים האחרונות קרן תשתיות ישראל (iif), שבבעלות קבוצת הראל, עו"ד יהודה רווה וירון קסטנבאום. הקרן השלימה עד כה גיוס של 700 מיליון שקל, שהופנו בין היתר לרכישת אחזקות ברכבת הקלה בירושלים, בכביש חוצה ישראל, בספקית הגז הטבעי המצרית emg וכן בתחנת הכוח המתוכננת של דליה אנרגיות. באחרונה נחשף כי הקרן מנהלת מגעים לגיוס שלישי בהיקף של כמיליארד שקל.



בנק הפועלים, יש לציין, הוא המממן הדומיננטי כיום בשוק התשתיות, ובין היתר נמנה עם המממנים בכביש חוצה ישראל ו ברכבת הקלה בירושלים. הפועלים מנסה לשמר את הדומיננטיות שלו בענף, לצורך כך צירף אליו את ענת לוין כמנהלת הנוסטרו. בתפקידה הקודם הובילה לוין את כניסת חברת מגדל לתחום ההשקעות בענף התשתיות.



מפועלים שוקי הון לא נמסרה תגובה לידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully