וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של אירלנד: "אנחנו צריכים לקצץ את הגירעון התקציבי בקצב מהיר יותר"

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 13:53

פטריק הונוהן: יש לקצץ את הגירעון כדי להשיב את ביטחון המשקיעים



ממשלת אירלנד צריכה לקצץ את הגירעון התקציבי בקצב מהיר יותר, על מנת להשיב את ביטחון המשקיעים, כך אמר יו"ר הבנק המרכזי של אירלנד, פטריק הונוהן.



"ברור שאנחנו זקוקים לקצת תכנון מחדש של התקציב לשנים הבאות בקרוב", אמר היום הונוהן בנאום בדבלין, והוסיף כי הוא מצפה לשקיפות גדולה יותר ולפרטים בנוגע לתוכניות התקציב של הממשלה.



אירלנד מתקשה בימים אלה לשכנע את המשקיעים שהממשלה מסוגלת לייצב את המערכת הבנקאית, לאחר שסוכנות דירוג האשראי s&p הורידה את הדירוג של המדינה. בשבוע שעבר דיווח העיתון האירי "אייריש אינדיפנדט" כי אירלנד קרובה מאוד לבקש סיוע פיננסי מקרן המטבע הבינ"ל (imf) והאיחוד האירופי.



הדיווח התבסס על דו"ח אנליסטים של ברקליס קפיטל בו נאמר כי מצב הנזילות של ממשלת אירלנד יציב בשלב זה, אולם הזהיר כי הפסדים לא צפויים במגזר הבנקאי במדינה או הרעה בתנאים הכלכליים באירלנד עלולה לחייב את הממשלה לבקש סיוע חיצוני. משרד האוצר של אירלנד הכחיש את הדיווח.



המרווח בין התשואות על האג"ח הממשלתיות של אירלנד לעשר שנים לבין מקבילותיהן הגרמניות עלתה ביום שישי לשיא של 3.87%.



אירלנד קיצצה את המשכורות במגזר הציבורי, כחלק מתוכנית צנע שנועדה לצמצם את הגירעון שלה, שהיה בשנה שעברה 14.3% מהתמ"ג - הגבוה באיחוד האירופי - ל-3% מהתמ"ג עד 2014. שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, אמר החודש שאירלנד עשויה לצמצם את הגירעון ביותר מ-3 מיליארד יורו (3.9 מיליארד דולר) השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully