וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הצרכן מציגה: קנס כספי במקום אישום פלילי בגין הטעיית צרכנים

רינה רוזנברג

20.9.2010 / 14:14

אוריאל לין: "אנו נכנסים למסה של פליליזציה של הניהול העסקי והופכים את העוסקים בכך לעבריינים"



במקום להרתיע עסקים הפוגעים בצרכנים ועוברים על חוק הגנת הצרכן באמצעות הגשת כתב אישום נגדם, החליטה הרשות להגנת הצרכן ומשרד התמ"ת לקדם תיקון לחוק הגנת הצרכן שמציע כי הפרות מסוימות יטופלו במישור המינהלי באמצעות עיצום כספי, ולא במישור הפלילי.







על המהלך הודיעה הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, בפגישת עבודה ראשונה עם נציגי המגזר העסקי באיגוד לשכות המסחר שהתקיימה לאחרונה. עו"ד פינקוס ציינה כי מטרת הרשות היא לצמצם את ההליכים הפליליים נגד עוסקים ולהשתמש במסלול זה רק במקרים של עבירות ליבה כגון ניצול מצוקה, הטעיה בנסיבות מחמירות, נזק כלכלי נרחב, עבריינים חוזרים ועבירות חוזרות וכדומה.



עיקרי התיקון לחוק הגנת הצרכןף שנמצא כרגע בבדיקת משרד המשפטים, משאירים בידי הרשות שיקול דעת לבחור בין הליך פלילי להליך מנהלי. נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, ביקר את תופעת הפליליזציה הקיימת בחקיקה הישראלית בכלל ובחקיקה הצרכנית בפרט וציין: "אנו הופכים את מי שעוסק בניהול העסקי לעבריין פלילי. התופעה הזו אינה רק בחוקי הגנת הצרכן אלא אף בחוקי עבודה, הסביבה וכדומה. אנו נכנסים למסה של פליליזציה של הניהול העסקי. זו תופעה מסוכנת ולא בריאה למשק".



"החשש של בעלי העסקים הוא כי מנגנון אכיפה כפול יגרום למצב בו העסק חשוף להליך פלילי ואזרחי יחד", אמרה בדיון מנהלת הלשכה המשפטית של האיגוד, עו"ד שוש רבינוביץ. "חשוב ביותר לעגן בחוק כי המסלול האזרחי יהיה דרך המלך והמסלול הפלילי יהיה האופציה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully