וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת מקטינה את נזקי פרויקט ברולי: קיבלה מענק של 108 מיליון דולר מהממשל האמריקאי

יורם גביזון

20.9.2010 / 14:19

אורמת קיבלה את המענק בגין השקעה של 360 מיליון דולר בתחנת כוח לייצור אנרגיה גיאותרמית בקליפורניה



חברת קיבלה מענק השקעה של 108 מיליון דולר מממשלת ארה"ב. המענק ישולם במזומן, על פי אופציה שניתנה בחקיקה לתמרוץ פעילות כלכלית על ידי הממשל מ-2009 ליצרני אנרגיה חלופית, המעניק לה זכות להמיר זיכוי מס על הכנסות שיפיקו בעתיד בתשלום במזומן של 30% מגובה ההשקעה בפרויקט עם כניסתו לפעילות מסחרית.



אורמת קיבלה את המענק בגין השקעה של 360 מיליון דולר בתחנת כוח לייצור אנרגיה גיאותרמית בהספק של 50 מגהוואט באתר נורת' ברולי בקליפורניה. תחנת כוח זו פועלת בהספק חלקי בשל תקלה מתמשכת שנובעת מסתימת הבארות שבאמצעותן החברה מזריקה בחזרה מים למאגר הגיאותרמי שמזין את תחנת הכוח. אורמת מדווחת שהתחנה הגיעה להספק של 25 מגהוואט בספטמבר 2010 הודות להתקנת ציוד חדיש לסילוק מוצקים מהמאגר שגורמים לסתימות.







תחנת הכח נורת' ברולי הופעלה ברבעון הרביעי של 20009 באיחור של שנתיים. התחנה פעלה עד כה בהספק חלקי של 20 מגהוואט לעומת הספק מתוכנן של 50 מגהוואט, ורשמה הפסד של 7.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2010.



דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת תעשיות, החברה האם של אורמת טכנולוגיות, אמרה שבכוונתה של החברה לנצל את המענק להשקעה בפרויקטים נוספים של אנרגיה גיאותרמית שיהיו זכאים למענק. לדבריה, החברה מעריכה שעד לסוף 2011 תחל בהקמת פרויקטים חדשים בארה"ב שהספקם 100 מגהוואט. פרויקטים אלו יהיו זכאים לקבל במזומן מענק של 30% מגובה ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully