וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותנה בשיא של 15 שנה: חצתה את הרף של דולר לליברה

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 15:03

בשנה האחרונה זינקו מחירי הכותנה ב-62%; כעת נסחרים החוזים למסירה בדצמבר במחיר של 1.01 ד' לליברה



מחיר הכותנה עלה מעל לדולר לליברה בבורסת הסחורות של ניו יורק, לראשונה מאז 1995, לאחר שהביקוש עלה על ההיצע והוביל לצמצום במלאי העולמי.



החוזים על הכותנה למסירה בדצמבר עולים ב-3% ל-1.0105 דולר לליברה, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 1995. מחירי הכותנה זינקו ב-62% בשנה האחרונה. מנהלי קרנות גידור וספקולנטים אחרים הגדילו את אחזקותיהם בפוזיציות על כותנה בניו יורק ב-2% בשבוע שעבר.



סין, יצרנית וצרכנית הכותנה הגדולה בעולם, עשויה להגדיל את יבוא הכותנה, לאחר שהטמפרטורות הנמוכות והשיטפונות הרסו את איכות היבולים והייצור, כך צופים אנליסטים סינים. יבול הכותנה בסין עשוי לרדת השנה, זו השנה השניה ברציפות, ל-6.4-6.8 מיליון טונות, לפי האנליסטים. ייצור הכותנה ירד בשנה שעברה ב-13% ל-6.8 מיליון טונות, לפי התאחדות הכותנה של סין.



גם בהודו, היצרנית השניה בגודלה בעולם של כותנה, עלול יבול הכותנה להיות קטן מהצפוי, אם גשמי המונסון יימשכו זמן ארוך מהרגיל, לפי קונפדרציית ענף הטקסטיל של הודו.



מחירי הכותנה עשויים לעלות ב-10-15 סנט נוספים לליברה בחודש הקרוב, אמר קנטילל שאה, יו"ר גיל אנד קו, חברה הסוחרת בכותנה למעלה מ-100 שנה. "מעולם לא ראינו עליה כה קדחתנית", אמר דאה בראיון לבלומרג. "החוקים נשברו פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully