וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאה בדאונינג 10: 9,000 עובדים במגזר הציבורי בבריטניה משתכרים יותר מראש הממשלה

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 15:22

17 מורים ו-6,500 עובדים בשירות הבריאות הממלכתי מרוויחים יותר מ-142.5 אלף ליש"ט בשנה - שכרו של קמרון



יותר מ-9,000 עובדי ממשלה בבריטניה משתכרים יותר מראש ממשלתם - כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף", שציטט מחקר שנערך עבור תוכנית התחקירים "פנורמה" של רשת bbc.



על פי המחקר, אחד המקיפים שנעשו בבריטניה על רמות השכר במגזר הציבורי, 9,187 עובדים בשירות הבריאות הממלכתי הבריטי (nhs), במערכת החינוך ובמשטרה מרוויחים יותר מ-142.5 אלף ליש"ט בשנה, משכורתו השנתית של ראש הממשלה דיוויד קמרון. יותר מ-38 אלף עובדים במגזר הציבורי בבריטניה משתכרים למעלה מ-100 אלף ליש"ט בשנה.



המחקר, הראשון שמדד את מספר עובדי הציבור בבריטניה שמשתכרים יותר מראש הממשלה, עשוי לסכן את ניסיונם של האיגודים המקצועיים במדינה לקרוא למרי אזרחי בתגובה לתוכניות הצנע המתוכננות של קמרון, הכוללות גם קיצוצים נרחבים בשכר ובהטבות במגזר הציבורי. בשירות הבריאות הממלכתי לבדו משתכרים 6,500 עובדים יותר מראש הממשלה.



המחקר התפרסם שבוע לאחר שנתונים רשמיים שהתפרסמו בבריטניה הראו כי משכורתם השבועית של עובדי המגזר הציבורי גבוהה ב-74 ליש"ט בממוצע מהמשכורת של מקביליהם במגזר הפרטי. עובדי המגזר הציבורי בבריטניה נהנים גם מחבילות פנסיה נדיבות יותר מאשר במגזר הפרטי, ונהנים מביטחון תעסוקתי. 385 מורים בבריטניה, לפי המחקר, מרוויחים יותר מ-100 אלף ליש"ט בשנה. 17 מורים מרוויחים יותר מראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully