וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הנשים בוול סטריט ממשיך לרדת

20.9.2010 / 15:45

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", נשים עובדות בוול סטריט היא תופעה יחסית נדירה. לטענת העיתון, יותר נשים פוטרו במיתון האחרון ומאז שנת 2000 ירד מספר העובדות בגילאי 35-20 ב-16.5%

שורותיהן של הנשים בוול סטריט הולכות ומידלדלות. בעשור האחרון עזבו את המגזר הפיננסי 141 אלף נשים, שהן 2.6% מהנשים העובדות בוול סטריט. כמות הגברים במגזר, לעומת זאת, רק גדלה - באותה התקופה נוספו 389 אלף עובדים גברים לוול סטריט, תוספת של 9.6% - כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", אשר ניתח נתונים מהלשכה הפדרלית לסטטיסטיקה בארה"ב.

השינויים במגזר הפיננסי מנוגדים למגמה הרווחת בשוק העבודה בארה"ב - מספר הנשים בשוק העבודה בארה"ב גדל ב-4.1% בעשר השנים האחרונות לעומת עלייה של 0.5% במספר הגברים. הירידה במספר הנשים בולטת במיוחד, לפי ה"ג'ורנל", בחברות ברוקראז', בנקי השקעות וחברות ניהול נכסים.

אחת הסיבות לשינוי, לפי ה"ג'ורנל", היא שיותר נשים פוטרו במיתון האחרון. כמו כן, ציין העיתון כי במקומות עבודה רבים, גם בתחומי תעסוקה אחרים, מחשבים החליפו עובדים זוטרים בשנים האחרונות, במשרות שבעיקר אוישו על ידי נשים.

כתוצאה מירידה זו, נדיר יותר לראות נשים צעירות בין שורותיהם של בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים. מאז שנת 2000, מספר הנשים בגילאי 35-20 שעבדו במגזר הפיננסי בארה"ב ירד ב-315 אלף או 16.5% בעוד שמספרם של גברים בקבוצת הגיל הזו עלה ב-93 אלף או 7.3%.

ייתכן שאחת הסיבות לירידה בשיעור הנשים בוול סטריט היא תחושת האפליה שהן חשות במקום העבודה. בשבוע שעבר הגישו שלוש עובדות לשעבר בגולדמן סאקס תביעה נגד הבנק, בטענה כי הפלה לרעה נשים בשל מינן בכל הנוגע לשכר, הערכות ביצועים, קידומים מקצועיים ותמיכה. "מדיניות גולדמן סאקס וההתנהגות השגורה בו מפרות בשיטתיות את זכויותיהן של העובדה, תוצאה של אפליה לא מטופלת שחדרה לתרבות הארגונית בבנק", נטען בתביעה, שהוגשה לבית משפט במנהטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully