וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד המשולב למצב המשק עלה ב-0.2%

ואדים סבידרסקי

20.9.2010 / 16:45

המדד של בנק ישראל עלה בחודש אוגוסט בשיעור זהה לחודש שקדם לו. בבנק מציינים כי עליית המדד בהמשך לשינוים בו בחודשים האחרונים מצביעה על המשך העלייה בפעילות המשק

המדד המשולב למצב המשק בחודש אוגוסט 2010 עלה ב-0.2%, בהמשך לעלייה בשיעור זהה בחודש לפני כן, כך הודיע בנק ישראל. העלייה במדד התרחשה הודות לעלייה במדדי היצור התעשייתי, הפדיון במסחר ושירותיים ובמדד יצוא השירותיים. עלייה זו מותנה על ידי ירידה במדדי יצוא ויבוא הסחורות, מסבירים בבנק.

בבנק ישראל מציינים כי עליית המדד בהמשך לשינוים בו בחודשים האחרונים, מצביעה על המשך העלייה של הפעילות במשק. בחודש יולי, עידכן הבנק את נתוני המדד לחודשים הקודמים: באפריל עלה המדד ב-0.2%, במאי עלה המדד ב-0.3% וביוני הוא עלה ב-0.5%.

המדד המשולב שמפיק בנק ישראל הוא ניסיון לאמוד ולמדוד את תנועתו ומצבו של המשק. מאחר ו"המצב במשק" הוא מונח מופשט, משתמש בנק ישראל בכמה אינדיקטורים שונים במטרה ללמוד על התמונה הכוללת. מדובר במדדים כמו יצור, שוק העבודה, תצרוכת מקומית ועוד. כל הנתונים מנוכי עונתיות. מרבית המדדים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והם עשויים להתעדכן בדיעבד, שכן הלשכה עצמה מעדכנת את הנתונים שהיא מפיקה ברגע שמתקבל מידע חדש.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה ביולי בשיעור של 2.6% לאחר ירידה של 0.5% ביוני. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה ביולי בשיעור של 2.1% לאחר ירידה של 2% בחודש יוני. מדד יצוא השירותים עלה באוגוסט בשיעור של 10.2% לאחר ירידה של 8.6% ביולי. מדד יצוא הסחורות ירד באוגוסט בשיעור של 8.1% לאחר עלייה של 2.4% ביוני. מדד יבוא מוצרי צריכה ירד באוגוסט בשיעור של 5% לאחר עלייה של 3.8% ביולי. מדד יבוא תשומות לייצור ירד באוגוסט בשיעור של 6% לאחר עלייה של 1.7% ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully