וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי ליוורפול מנסה לזכות בהשקעה בסך 180 מיליון ליש"ט מחברת בלאקסטון

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 16:38

טום היקס מעוניין לשמור על השליטה במועדון אך זקוק למימון מחדש של חובות בסך 100 מיליון ליש"ט



טום היקס, בעל השליטה בליוורפול, מנסה לשכנע את חברת ההשקעה הפרטית בלאקסטון להשקיע כ-180 מיליון ליש"ט, על מנת לא לאבד את השליטה במועדון הכדורגל, דיווח העיתון הבריטי "טלגרף". ההצעה עימה פונה היקס לבלאקסטון דומה להצעה שדחה לפני חודשים ספורים מצד רון גרופ.



דחיית הצעת רון גרופ על ידי היקס הובילה את הנושה העיקרי של ליוורפול, רויאל בנק אוף סקוטלנד, למנות יו"ר חדש למועדון, מרטין ברוטון, ולהורות לברקליס קפיטל למצוא קונים לחברה. בלאקסטון היא אחת מבין 11 רוכשות פוטנציאליות שזיהה ברקליס, מדווח "טלגרף". לליוורפול חובות בסך כ-282 מיליון ליש"ט.



היקס הטקסני מעוניין בהלוואה מצד בלאקסטון לחובות בסך 100 מיליון ליש"ט, בעיקר לרויאל בנק אוף סקוטלנד, אך בתנאים שיאפשרו לו לשמור על השליטה בליוורפול. ההצעה שדחה באפריל היתה מעבירה 40% מהמועדון לידי רון גרופ. לא ברור האם יצליח היקס לזכות בתמיכת הדירקטוריון של ליוורפול, ובכל מקרה, כל שינוי בבעלות דורש את אישור הפרמייר ליג.



ליוורפול נרכשה על ידי המשקיעים טום היקס וג'ורג' ג'ילט ב-2007, תמורת 470 מיליון ליש"ט. עם זאת, בעקבות חילוקי דעות בין השניים, מכר ג'ילט את אחזקותיו במועדון להיקס תמורת 280 מיליון דולר, שינוי שצפוי להיכנס לתוקפו בשבועות הקרובים. שינוי נוסף בקבוצה הוא החלפת נותנת החסות העיקרית שלה. המועדון נכנס להסכם חסות עם בנק סטנדרד צ'רטרד הבריטי ביולי האחרון. ההסכם צפוי להימשך עד סוף עונת הכדורגל 2013-2014, והיקפו כ-80 מיליון ליש"ט (כ-130 מיליון דולר), לפי הערכות העיתונות הבריטית. במסגרת ההסכם, ישאו חולצות השחקנים את לוגו הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully