וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני אישור תרופה אוראלית לטרשת נפוצה: טבע מדווחת על תוצאות טובות בלקווינימוד

יורם גביזון

20.9.2010 / 16:45

לקווינימוד הינה תרופה למחלת טרשת נפוצה בשלב ההתקפי הנסוג של המחלה וניתנת דרך הפה



חברת מדווחת על תוצאות חיוביות בשלב ההארכה של מחקר בן 36 שבועות שהעריך את שני המינונים של התרופה לקווינימוד - תרופה בשימוש דרך הפה למחלת טרשת נפוצה בשלב ההתקפי הנסוג של המחלה. פרסום תוצאות שלב ההארכה נעשה יממה לפני האישור הצפוי של gilenia - התרופה האוראלית הראשונה למחלת טרשת נפוצה שפותחה על ידי חברת נוברטיס.



טבע מציינת כי חולים שהשתתפו במחקר בשלב השני של הניסוי בלקווינימוד וטופלו קודם לכן בקבוצת הפלסיבו (חולים שקיבלו תרופת דמה) הוקצו אקראית בשלב ההארכה לטיפול בלקווינימוד במינון של 0.3 או 0.6 מיליגרם, ואילו המשתתפים בניסוי שטופלו מלכתחילה בלקווינימוד באחד משני המינונים המשיכו בשלב ההארכה לקבל את התרופה 36 שבועת נוספים.



טבע מציינת כי החולים שטופלו קודם בתרופת דמה וטופלו בשלב ההארכה בלקווינימוד הציגו ירידה של 52% בממוצע במספר הנגעים הפעילים במוח - שמהווה מדד לרמת הפעילות של המחלה - בעוד שהמטופלים שקיבלו מלכתחילה את התרופה והמשיכו לקבל אותה בשלב ההארכה, נשמרה הירידה במדדי פעילות המחלה.



פרופסור ג'יאנקרלו קומי, החוקר הראשי ומנהל המחלקה לנוירולוגיה באוניברסיטת סאן רפאלה במילנו, אמר כי ממצאי המחקר מאוששים את הפרופיל המאוזן של יעילות בטיחות וסבילות של התרופה. לדבריו, במהלך 2011 יתקבלו התוצאות בשלב השלישי והמכריע של הניסויים הקליניים בתרופה.



לקווינימוד קיבלה בפברואר 2009 מעמד של רישום מהיר מרשות המזון והתרופות האמריקאית (fda). טבע השלימה את גיוס החולים לשני המחקרים הגלובליים בשלב השלישי והמכריע בתרופה לקווינימוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully