וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים

20.9.2010 / 16:54

בבורסה בתל אביב נסגר במגמה חיובית. ת"א 25 הוסיף 1.3% לערכו ופרץ את רמת 1,200 הנקודות, ת"א 100 הוסיף 1.2% ונסגר ברמה של 1,114.7 נקודות

יום המסחר השני של השבוע המקוצר בבורסת תל אביב נחתם בעליות שערים אשר התגברו לקראת הסיום, במקביל לפתיחת שבוע חיובית בבורסות אירופה ווול סטריט. כעת, מרוחק מדד תל אביב 25 כ-2.7% בלבד מרמת השיא אשר נרשמה בחודש מארס השנה.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% וננעל ברמה של 1,204.5 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף 1.2% ונסגר ברמה של 1,114.7 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף 1% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.6%. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.96 מיליארד שקל, גבוה ממוצע היומי המקובל.

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, נסחרו המדדים המובילים בארה"ב בעליות שערים של עד 1%.

שגיא ביגאס, ראש תחום מניות בתמיר פישמן, מעריך היום כי אינה מסתמנת כרגע מגמת ארוכת טווח כלשהי, ובטווח הקצר שוק המניות יתנהל בתנודתיות גבוהה. ביגאס מציין כי שוק המניות המקומי ממשיך את המומנטום החיובי מתחילת החודש כהמשך לחודש הקודם. השוק נהנה מאווירה חיובית בעקבות דו"חות טובים לרבעון השני, וכן אופטימיות סביב התגליות של הגז. עם זאת המצב עשוי להיות הפכפך, מזהיר ביגאס.

בתמיר פישמן מציינים כי המניות שצריכות להיות בפוקוס הן בתחום הגז והאנרגיה - הזוכות לכותרות רבות בתקופה האחרונה. סקטור נוסף שעשוי להראות על המשך עליות הוא סקטור הכימיקלים, כאשר מגמת עליות המחירים ביצור החקלאי המבוסס אשלג כמו חיטה, תירס, סויה ומוצרים נוספים, צפוי להוות קרקע טובה למוכרי כימיקלים כגון כיל, חברה לישראל ופוטאש. סקטור שמושפע לרעה מהגבלות הרגולציה הוא סקטור התקשורת, ובמיוחד סלקום, פרטנר ובזק דרך אחזקת החברה הבת, שצפויות לחוש את ההשפעות בתקופה הקרובה, מסכמים בבית ההשקעות.

מנייה בהשעייה

בגזרת המקרו האמריקאית, התפרסם היום מדד הביטחון בענף הבנייה לחודש ספטמבר הנעמד על רמת 13 נקודות בדומה לרמתו במדידה האחרונה. בהמשך השבוע עיני המשקיעים יופנו להודעת הריבית שתתפרסם מחר על ידי הבנק הפדרלי, כאשר אינה צפויה לבשר על שינוי ברמת הריבית במשק האמריקאי הנמצאת בשפל של כל הזמנים מזה תקופה ארוכה, כך סבורים הכלכלנים.

בזירת המקרו המקומית, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה אתמול את מאזן הסחורות של ישראל. על פי הנתונים, הגירעון המסחרי של המשק גדל ב-11.3% ב-8 החודשים הראשונים של 2010 ל-4.9 מיליארד דולר לעומת 4.4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

המדד המשולב למצב המשק בחודש אוגוסט 2010 עלה ב-0.2%, בהמשך לעלייה בשיעור זהה בחודש לפני כן, כך הודיע בנק ישראל. העלייה במדד התרחשה הודות לעלייה במדדי היצור התעשייתי, הפדיון במסחר ושירותיים ובמדד יצוא השירותיים. עלייה זו מותנה על ידי ירידה במדדי יצוא ויבוא הסחורות. בבנק ישראל מציינים כי עליית המדד בהמשך לשינוים בו בחודשים האחרונים, מצביעה על המשך העלייה של הפעילות במשק.

מדד הייצור התעשייתי בחודשים מאי-יולי 2010 עלה ב-17%, כך עולה מנתונים אשר פורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הייצור התעשייתי מתחילת השנה ועד לחודש אוגוסט גדל ב-11.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, בחודשים אלו נרשמה עלייה של 3% במספר משרות השכיר בתעשייה ועלייה של 4.3% בשעות העבודה למעשה בתעשייה. בלמ"ס מציינים כי ב-14 החודשים האחרונים נרשמה עלייה מתמשכת במגמה החודשית של מדד הייצור התעשייתי.

המשקיעים המתינו לחידוש המסחר במניית גבעות עולם לאחר הפסקתו על ידי הבורסה אתמול בתחילת היום, זאת בשל אי בהירות משמעותית בממצאים מהדו"ח ההנדסי הסופי ששלחה החברה לרשות ניירות ערך לפני פרסומו למשקיעים. הרשות נתנה הוראה לגבעות "שלא לפרסם בשלב זה את הטיוטה" ולפרסם במקומו דיווח אחר "המפרט את כל החוסרים והמבהיר את הממצאים והשלכותיהם על השותפות". המסחר במניה אינו חודש היום ואין עדיין הערכות למועד חידושו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully