וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי הרשות לני"ע פשטו על משרדי ספן

ליאור זנו

20.9.2010 / 17:15

משרדי החברה נפתחו לחוקרים, שלקחו מהמקום מסמכים. עם זאת, אין החברה חשודה כרגע בדבר. מאז הודיעה ספן על כניסה לחיפושי הנפט, זינקה המנייה ונפלה במאות ועשרות אחוזים

חוקרי הרשות לניירות ערך פשטו היום על משרדי חברת ספן, השלד הבורסאי שבשליטת איש העסקים אהרון כהן, כך הודיעה היום החברה לבורסה. "חוקרי הרשות ערכו חיפושים ולקחו מסמכים מודפסים וממוחשבים הקשורים בחברה, אך ככל הידוע לה, החברה אינה חשודה בשלב זה".

בלב זה, עדיין לא ברורה סיבת החקירה, אך המניה מעוררת עניין רב בשבוע האחרון ונסחרת בתנודתיות עצומה. העניין במניה החל לפני כשבוע בשעה 12:00 אז החלה לפתע ספן לזנק בחדות עד שהגיעה לעלייה של 206%, למרות שלא הוציאה שום הודעה לבורסה. כשעה וחצי מאוחר יותר הודיעה החברה לבורסה כי בכוונתה לפרסם "דיווח בדבר אירוע מהותי" וכי המסחר בניירות הערך של החברה יחודש לאחר פרסום הדו"ח.

ואכן, כפי שנחשף ב-TheMarker כבר בסוף מאי, חודש המסחר במניה לאחר שהשלד הודיע כי מתעתד להיכנס לתחום חיפושי הנפט והגז בישראל. בנוסף, הודיעה החברה כי מתנהל משא ומתן לרכישת 10% מזכויות ברישיון שרית לקידוח יבשתי המשתרע ליד אשדוד ורישיונות נוספים. בסיום המסחר עלתה מניית ספן ב-288%.

ביום העוקב זינקה ספן בעשרות אחוזים נוספים. והגיעה עד למחיר של 385 אגורות למניה. ביומיים שלאגן מכן צנחה המניה בחדות, לאחר שמשרד התשתיות הודיע כי לא ייאשר עסקאות בתחום עד להגדרת כללים ברורים בנושא ונחתכה בעשרות אחוזים עד למחיר של 115.6 אגורות למניה. אך יומיים חלפו ושוב שינוי מגמה חד והמניה הוסיפה עשרות אחוזים לערכה בשני ימי המסחר הראשונים של השבוע, על רקע שמועות המתרוצצות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully