וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכזים הפיננסיים המובילים בעולם: הונג קונג נושפת בעורפן של לונדון וניו יורק

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 19:02

שנחאי נכנסה בראשונה לעשירייה הפותחת של דירוג המרכזים הפיננסים המובילים בעולם של Z/Yen



לונדון וניו יורק ממשיכות להיות המרכזים הפיננסים והבנקאיים המובילים בעולם, אולם הונג קונג נושפת בעורפן, לפי הדירוג החדש של מדד המרכזים הפיננסים הגלובלי (gfci). הדירוג הדו-שנתי שמפרסמת חברת המחקר z/yen, אשר כולל 75 ערים בעולם, מבוסס על סקרים שנערכו בקרב בכירים במגזר הפיננסי וכן על משתנים אובייקטיביים דוגמת גבוה דמי שכירות של משרדים ותשתיות תחבורה.



בדירוגים קודמים, דורגה בדרך כלל לונדון בראש, ומעט אחריה ניו יורק, כאשר שאר הערים הרחק מאחוריהן. עם זאת, בדירוג שפורסם היום, התקרבה הונג קונג לכדי מרחק נגיעה מהשתיים. לונדון דורגה במקום הראשון עם 772 נקודות, ואחריה ניו יורק עם 770 נקודות. הונג קונג דורגה במקום השלישי עם 760 נקודות - מרחק של 10 נקודות בלבד מניו יורק.




מנהל הסקר, מרק יינדל ציין בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" כי סינגפור, המדורגת במקום הרביעי במרחק של 32 נקודות מהונג קונג, אף היא עשויה להצטרף בקרוב לחבורה המובילה. יחדיו, ארבע ערים אלו אחראיות על כ-70% מנפח המסחר במניות בעולם. טוקיו דורגה במקום החמישי.



שנחאי אף היא רשמה התקדמות מרשימה בדירוג, וטיפסה חמישה מקומות למקום השישי, ונכנסה בכך לעשיריה הפותחת, בראשונה מאז החל הסקר בשנת 2005. העשיריה הפותחת כוללת כעת ארבע ערים מאסיה. במקום השביעי בדירוג נמצאת שיקגו, ואחריה ציריך, ז'נבה וסידני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully