וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון במקסיקו יפסיק לסקר המלחמה בסמים בגין רצח העיתונאים שלו

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 20:10

העיתון "אל-דיאריו" פירסם מאמר מערכת בעמודו הראשי בו ביקש מקרטלי הסמים להסביר מה הם רוצים ממנו



העיתון הגדול ביותר בעיר האלימה ביותר במקסיקו החליט להגביל את הסיקור על המלחמה של הממשלה בסוחרי הסמים לאחר רציחתו של עיתונאי שני של העיתון בתוך פחות משנתיים, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.



במאמר מערכת שפירסם העיתון "אל-דיאריו" מהעיר חוארז בעמוד השער אתמול, פנה העיתון אל קרטלי הסמים המנהלים את מאבקיהם ברחובות העיר ושאל מה רצונם מהעיתון, על מנת שיוכל להמשיך לפעול מבלי שיפגעו עיתונאים נוספים שלו.



"מנהיגי הארגונים השונים הנלחמים על השליטה בחוארז: מותם של שני עיתונאים שלנו בתוך פחות משנתיים גרם ליגון חסר תקנה לכל עובדי העיתון, ובמיוחד למשפחותיהם", נכתב במאמר המערכת. "אנו מבקשים מכם להסביר לנו מה אתם רוצים מאיתנו, מה עלינו לנסות לפרסם או לא לפרסם, כדי שנדע למה לצפות".



היה זה מאמר המערכת השני שהעיתון מפרסם בעמודו הראשי מאז ששני צלמים של "אל-דיאריו" נורו ביום חמישי בעת שיצאו ממערכת העיתון לאכול ארוחת צהריים. אחד מהם נהרג והשני נפצע קשה. בשנת 2008, כתב לענייני פלילים של העיתון נרצח סמוך לביתו בשעה שלקח את בנותיו לבית הספר.



22 עיתונאים לפחות נהרגו במהלך ארבע השנים האחרונות, ולפחות 8 מהם נרצחו בעקבות דיווחיהם על פשע ושחיתות, לפי הוועדה להגנת עיתונאים - ארגון אמריקאי שעוקב אחרי מצבם של עיתונאים בעולם. בעקבות הפגיעות, החליטו אמצעי תקשורת רבים במקסיקו להפסיק לסחר את המלחמה בסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully