וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנית החילוץ לא עובדת; גובר הסיכוי להתפשטות המשבר"

סוכנויות הידיעות

20.9.2010 / 21:24

הבעיות בבנקים של אירלנד עוררו מחדש החששות לגבי כושר הפירעון של מדינות אירופה, כתב מוחמד אל-עריאן



תוכנית החילוץ האירופית למדינות שנקלעו למשבר חובות ביבשת אינה נושאת פרי, אמר היום מוחמד אל-עריאן, המנכ"ל במשותף של פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם. במאמר שהעלה היום לאתר האינטרנט של פימקו, כתב אל-עריאן כי הבעיות במגזר הבנקאי של אירלנד עוררו מחדש "חששות לגבי כושר הפירעון" של מדינות באירופה.



"מדדי שוק של סיכונים למדינות בשולי אירופה (יוון, אירלנד, פורטוגל וספרד) נמצאות ברמות מסוכנות או קרוב אליהן", כתב אל-עריאן. "כישלון לצמצם את מרווחי הסיכון משמעו כי תוכנית החילוץ לא עובדת. במקום להגביר את הביטחון כי צפוי שיפור בהמשך, ובכך לעודד השקעות חדשות, המימון שסיפקה תוכנית הסיוע של הבנק המרכזי של אירופה, האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל מנוצל על ידי משקיעים קיימים לחיסול החשיפה שלהם למדינות הפגיעות ביותר בשולי אירופה", הוסיף אל-עריאן.



"מצב זה אינו יכול להימשך לנצח, והוא מערער את הסיכוי לכך שהמדינות הפגיעות ביותר יצליחו לבלום את קריסת התוצר המקומי הגולמי שלהן ולשמר את הלכידות החברתית שלהן; הוא מזהם את המאזנים של הבנק המרכזי שלא אירופה; חושף את הטבע המתחדש של משאבי קרן המטבע לסיכון ניכר; והוא מגביר את הסיכון לחידוש התפשטות הבעיה", הוסיף אל-עריאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully