וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט עלה בראשונה זה חמישה ימים; הזהב שובר שיאים

נמרוד הלפרן

20.9.2010 / 22:06

הזהב נסגר מעל 1,280 דולר לאונקייה; הגז הטבעי נפל ב-5%; הכסף נסוג משיא של 30 שנה



מחיר הנפט הגולמי עלה בראשונה זה חמישה ימים, לאחר שהעליות בשוקי המניות חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה העולמית נמשכת. מחיר הזהב המשיך לשבור שיאים, ונסגר היום מעל לרמה של 1,280 דולר לאונקייה, ואילו מחיר הכסף נסוג משיא של 30 שנה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 74.86 דולר לחבית, עלייה של 1.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים למסירה בנובמבר, שיהפכו לחוזים הקובעים ביום רביעי, נסגרו במחיר של 76.19 דולר לחבית.



"מחיר הנפט עולה על רקע חוזקו של שוק המניות", אמר ביל אוגריידי, אסטרטג השווקים הראשי של חברת קונפלואנס אינווסטמנט מנג'מנט, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "שוק הנפט רואה במניות את המדד הטוב ביותר למצב הכלכלה", הוסיף.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,280.8 דולר לאונקייה, עלייה של 0.4%, לאחר שבמהלך המסחר בניו יורק כבר עלה מחירם לרמה של 1,285.2 דולר לאונקייה. עם זאת, מחיר השיא של הזהב שנרשם היום הוא רק שיא נומינלי ועודנו נמוך באופן ניכר משיא מותאם אינפלציה שנרשם בינואר 1980, כאשר מחיר הזהב הגיע לרמה של 873 דולר לאונקייה. במונחים ריאליים, יצטרך מחיר הזהב לעלות לרמה של יותר מ-2,000 דולר לאונקייה כדי לשבור את השיא שנרשם לפני שלושה עשורים.



מחיר הכסף, אשר נסגר בשיא של 30 שנה ביום שישי, נסגר היום בירידה קלה. החוזים על הכסף למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 20.8 דולר לאונקייה לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחירם לרמה של 21 דולר לאונקייה.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הגז הטבעי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 3.82 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (btu), ירידה של 5% - הנפילה היומית החדה ביותר זה כמעט חמישה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully