וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים החדשים והצרכנים נמצאים באותו הצד

אמיר טייג

21.9.2010 / 7:03

חשבון חודשי



>> כמה שווה התחרות בסלולר למשק הישראלי? על פי התחשיבים של חברת הייעוץ שלדור, הוספת מתחרה נוסף לשוק הסלולר צפויה להפחית את החשבון הסלולרי החודשי הממוצע בכ-20% ולחסוך לכלל דברני הסלולר בישראל סכום של כ-3.4 מיליארד שקל בשנה.

במקום לשלם יותר לחברות הסלולר, יזכו הצרכנים להשאיר בכיסם סכום זה, שיופנה לחיסכון ולצריכה של מוצרים ושירותים אחרים. מדובר בסכום משמעותי ברמה הכלל-משקית, ולפיכך הרחבת התחרות בסלולר מעסיקה לא רק את משרד התקשורת - אלא גם את קובעי המדיניות הכלכלית במשרד האוצר.



בניגוד למכרזים הקודמים, רישיון הסלולר והתדרים שיוענקו לזוכה במכרז הנוכחי אינם בגדר "רישיון להדפסת כסף". שוק הסלולר הישראלי כיום הוא שוק רווי, שבו פועלות שלוש חברות שמבינות איך מוכרים זמן אוויר לישראלים. חייו של הזוכה המכרז לא יהיו קלים, והסיכוי כי יחזיר את ההשקעה האדירה אינו ודאי.



מכיוון שכך, מכרז התדרים החדש צריך להקל עד כמה שניתן על כניסתו של המפעיל החדש לשוק. מטרת המכרז אינה להוציא מהמתמודדים את הסכום הגדול ביותר עבור הרישיון, אלא לוודא כי הערך המקסימלי יעבור לצרכנים. כדי שזה יקרה, צריכים המשקיעים לראות החזר סביר על השקעתם. במקרה הנוכחי, המשקיעים החדשים והצרכנים נמצאים באותו הצד. החזר סביר למשקיעים הוא גם האינטרס של הצרכנים, שכן בלעדיו אף אחד לא ישקיע בהרחבת התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully