וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי מאור: "מה ש-ECI עושה בדרום - אף סטארט-אפ לא יעשה"

מאת גיא גרימלנד

21.9.2010 / 7:03

במקום להעסיק עוד מאות מהנדסים בסין והודו בחרה ECI לחנוך את מרכז הפיתוח החדש שלה בעומר. העלות למשלם המסים הישראלי: 120 מיליון שקל לשלוש שנים. רפי מאור, מנכ"ל החברה: "העלות של המהנדס הישראלי גבוהה פי שלושה מבהודו ובסין"



>> eci חנכה השבוע את מרכז הפיתוח הראשון שלה בישראל. במרכז, הממוקם בעומר, יועסקו 200 עובדים. "המרחק כיום בין הדרום למרכז מתקצר, ואני מאמין שעוד משפחות יסכימו לעבור לדרום", אמר ל-themarker רפי מאור, מנכ"ל eci . "סביבת המגורים היא צעירה ומאתגרת. רוב העובדים שכבר מועסקים במרכז המו"פ גרים בבאר שבע".

eci מעסיקה כ-650 מהנדסים בפתח תקוה וכ-200 מהנדסים נוספים בפיטסבורג שבארה"ב. כמו כן, החברה מעסיקה מאות מהנדסים במרכז הפיתוח בהודו ו-400 עובדים בסין, מתוכם 200 מהנדסים.



עלות ההשקעה במרכז הפיתוח מוערכת ב-10 מיליון דולר במהלך השנתיים הקרובות. כבר היום מועסקים בו כ-75 מהנדסים העוסקים בפיתוח חומרה, פיתוח תוכנה, בדיקות, והנדסת מערכות. על פי תוכניות הגידול של eci עבור המרכז בעומר, צפויים להיות מועסקים בו כ-110 מהנדסים עד סוף 2010 וכ-200 מהנדסים עד תום 2011.



שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר אמר אמש בחניכת מרכז הפיתוח כי "מרכז הפיתוח של eci הוא הראשון שנהנה ממסלול המופעל על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת לעידוד מו"פ בפריפריה. מסלול זה יוצר מנגנון שמתמרץ חברות להקים מרכזי מו"פ בפריפריה".



מאור אומר שהוא מודע לביקורת המופנת כיום כלפי חברות היי-טק ישראליות ששוכרות מאות מהנדסים במזרח רחוק על חשבון מהנדסים ישראלים, אבל טוען שאין ממש ברירה בשל העלויות הגבוהות של המהנדסים הישראלים. לדבריו, תוכניות מהסוג הזה יכולות לסייע. "אין ספק שאני מעדיף ש-eci תקים מרכזי מו"פ בדרום. אם מדינת ישראל תציע לנו תוכניות ותמריצים אטרקטיביים שיאפשרות לנו להוזיל את העלויות של המהנדסים הישראלים - אין ספק שנישאר בישראל".



אתם הולכים לקבל 120 מיליון שקל לשלוש שנים, האם גם לאחר המענק העלות של המהנדסים הישראלים תהיה גבוהה יותר לעומת המהנדסים בהודו וסין?



"עלות העובדים במרכז הפיתוח בעומר תהיה קצת יותר גבוהה מהעלויות בהודו וסין, אבל היה לנו כדאי להקים את מרכז המו"פ בדרום מבחינה גיאוגרפית. קל יותר לעבוד עם מרכז מו"פ קרוב לבית".



אחת הטענות של המהנדסים הישראלים היא שעדיין איכותם טובה יותר לעומת המהנדסים הסינים וההודיים.



"בהודו וסין קיים כוח עבודה מצוין. וגם בישראל יש מהנדסים מעולים, אבל צריך להיות צנועים. גם בשאר החלקים בעולם יש אנשים מצוינים".



הטענה היא שבמקום לתת מענק של 120 מיליון שקל לחברת eci אפשר לתת את זה ל-100 סטארט-אפים קטנים וחדשניים, והמשק הישראלי ירוויח יותר.



"מבחינת מקרו-כלכלה, מי שמשפיע על הכלכלה הישראלית אלה לא חברות קטנות אלא חברות גדולות. חברות קטנות לא יכולות להעסיק מאות אנשים בנגב ולייצא במאות מיליוני דולרים. לכן אין פתרון אחד לעניין. אבל לא לתמוך בחברות גדולות זה חוסר הבנה בסיסי. מה ש-eci עושה בדרום אף סטארט-אפ לא יעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully