וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרת הטיסות הפקטיביות: הנחות במיליוני שקלים

רינה רוזנברג

21.9.2010 / 8:30

בתביעה ייצוגית נגד חברת השטויח המעופף נטען כי זו מכרה כרטיסים בהם נקובים מועדים כוזבים. החברה מכחישה, אך הסכימה להעניק הנחות ללקוחות בסך 3.4 מיליון שקל

הסכם פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד חברת התיירות השטיח המעופף בגין שיווק ומכירת טיסות שכר פיקטיביות: לפי ההסכם שהוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה תשלם החברה לתובעים ותתרום כספים בסך כולל של 5.5 מיליון שקל. ההסכם כפוף לאישורו של בית המשפט.

בתחקיר themarker מיולי 2009, עלה כי מארגני טיסות רבים משווקים טיסות שכר בזמנים לא נכונים, ככל הנראה כדי למשוך נוסעים ולאחר הרשמתם, "לעדכן" ברגע האחרון את שעת הטיסה לשעה המקורית. בתביעה הייצוגית שהוגשה בינואר 2010 על ידי ענת ודן גינר, באמצעות עו"ד רונן עדיני, נטען כי חברת השטיח המעופף נהגה למכור ולהנפיק ללקוחותיה כרטיסי טיסה שבהם נקובים מועדי המראה כוזבים או שאינם קיימים כלל, מתוך מטרה לכאורה לגרום ללקוחות להזמין את הטיסות וחבילות הנופש בשעות שפורסמו, שלכאורה היו שעות נוחות.

סכום התביעה הוערך בעשרות מיליוני שקלים.

לפי ההסכם, מתוך סכום של 5.5 מיליון שקל, 3.4 מיליון שקל ישולם באמצעות הנחות לרוכשי חבילות נופש של השטיח המעופף. החברה תיתן במהלך שלוש שנים ממועד אישור הפשרה, הנחה של 5% לחברי הקבוצה הייצוגית שירכשו חבילות נופש מהחברה, מעבר לכל הנחה אחרת שתינתן על ידה. במידה שבתום תקופת ההנחה הסכום הכולל של ההנחות יהיה קטן מהסכום האמור, תתרום החברה את יתרת הסכום. חברי הקבוצה הוגדרו כלקוחות שקנו חבילת נופש או כרטיס טיסה מהשטיח המעופף בעשר השנים האחרונות.

בנוסף תתרום החברה לשישה גופים או עמותות לצורכי ציבור סך של 600 אלף שקל שישולם לאורך תקופה של שלוש שנים, ובהם עמותת "לשובע", רופאים לזכויות אדם והמרכז לעיוור בישראל. כמו כן, החברה תארגן בשנתיים הקרובות על חשבונה שני טיולים לאחת ממדינות אירופה לשתי קבוצות של ילדים חולי סרטן וילדים בסיכון, בעלות כוללת של חצי מיליון שקל.

למרות הסכמתה לתשלום הסכומים, מכחישה השטיח המעופף בבקשה לאישור הסכם הפשרה את הנטען בתביעה. בין היתר טוענת החברה כי שוק טיסות השכר מאופיין באי התאמות ושינויים רבים בין מועד הטיסה שמופיע בכרטיס הטיסה או בהזמנה לבין מועד הטיסה בפועל. שינויים אלה מקשים על הצגת מועד טיסה מדויק וסופי, אלא בסמוך מאוד למועד הטיסה. עוד טענה החברה כי כל מי שרוכש מהמשיבה כרטיס טיסה בטיסת שכר יודע היטב את מרכיב אי הוודאות לגבי שעת הטיסה, שבצד המחיר הזול של המוצר.

לפי הסכם הפשרה, החברה תהיה אחראית ליידע את הלקוחות שקנו ממנה כרטיסי טיסה בעשר השנים האחרונות לגבי זכאותם להנחה. עוד צוין כי מאחר שלחברה רישומים של לקוחות עד 2008 בלבד, לקוחות שיטענו שרכשו כרטיסים לפני שנה זו יתבקשו להצהיר על כך בכתב.

הצדדים מבקשים מבית המשפט לאשר לתובעים הייצוגיים גמול בסך של 198 אלף שקל, ולבאי כוחם שכר טרחה בסך של 792 אלף שקל. השטיח המעופף מיוצגת על ידי עו"ד אהרון מיכאלי ממשרד זליגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully