וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב במגעים עם הילת שוהם כדי לקבל קרנות שייצאו מדש

מאת נועם בר

21.9.2010 / 7:06



בלעדי בית ההשקעות מיטב נמצא במגעים מתקדמים עם חברת ניהול התיקים הילת שוהם כדי לקבל את קרנות הנאמנות של הילת שוהם שמתארחות כיום בדש. מדובר בשש קרנות נאמנות שמנהלות נכסים בהיקף של 400 מיליון שקל.

במהלך הדיונים בין הצדדים מנסים בהילת שוהם להגיע לעסקה שתתחשב גם בשלוש קופות הגמל שיש כיום לחברה עם היקף נכסים של 117 מיליון שקל. קופות הגמל שוהם תגמולים, שוהם השתלמות ושוהם פיצויים כבר מתארחות בחברת הגמל של מיטב. בהילת שוהם צופים שתגובש עסקה חדשה שתכלול יחד את קרנות הנאמנות וקופות הגמל, כך שבסך הכל יצטמצמו העמלות שתשלם הילת שוהם עבור שירותי ההוסטינג שהיא מקבלת.



לפני כמה שבועות קיבלו בדש החלטה גורפת להפסיק את פעילות ההוסטינג, המארחת קרנות נאמנות של מנהלי תיקים שאינם מחזיקים ברישיון לחברת קרנות. ההחלטה של דש הגיעה לאחר שבמאי מונו יאיר שני ועידו בירמן למנכ"לים משותפים בחברת הקרנות של דש במקומו של אסף אלדר. ההחלטה התקבלה כדי למנוע את הסיכון שלוקחת על עצמה חברת הקרנות בחשיפה לפעילות ניהול שמתבצעת בידי מנהל תיקים חיצוני שאינו עובד החברה.



בדש הודיעו על כך להילת שוהם, שמיהרה לחפש חברה מחליפה. במקביל בוחנים בהילת שוהם אפשרות להקים חברת ניהול קרנות נאמנות עם רישיון עצמאי, כך שלא יזדקקו לחברות מארחות.



"גובה הקנסות שחוטפות חברות הקרנות הוא בהתאם לגודל שלהן. ככל שחברת הקרנות גדולה יותר כך הקנסות יהיו גדולים יותר. אם נקים חברה משלנו, היא תהיה קטנה כך שאין חשש מקנסות גדולים", אמר יקי מורשת, מנכ"ל ובעלים (20%) בהילת שוהם. לדבריו, יש הרבה חברות קרנות שמנהלות היקפי נכסים קטנים יותר משל הילת שוהם, כך שאין כאן בעיה.



קרנות הנאמנות של הילת שוהם הגיעו להוסטינג בדש לפני ארבע שנים, לאחר שבחברה החליטו להפסיק את ההתקשרות עם גאון בית השקעות לאחר חמש שנים. קופות הגמל שניהלה הילת שוהם נשארו בגאון והגיעו למיטב לאחר המיזוג בין מיטב לגאון שוקי הון.



בתחום ההוסטינג נהוג שהחברה המארחת מקבלת לידיה עמלה בגובה של 10%-15% מדמי הניהול שגובה החברה המתארחת. דמי הניהול בקרנות הנאמנות הלא כספיות של הילת שוהם נעים בין 0.9% ל-2.8%. דמי הניהול בקופות הגמל של הילת שוהם גבוהים מהממוצע בענף הגמל - 1.48% בקרן ההשתלמות, 1.32% בקופת התגמולים ו-0.93% בקופת הפיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully