וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP יישבה את התביעה שהגישה נגד אורקל בעקבות העסקת מרק הרד

סוכנויות הידיעות

21.9.2010 / 9:36

את התביעה הגישה HP לאחר שאורקל הכריזה כי הרד, המנכ"ל המודח שלה, יצטרף לחברה כנשיא



ענקית המחשבים האמריקאית hp הסכימה אתמול ליישב את התביעה שהגישה נגד ענקית התוכנה אורקל לאחר שהאחרונה העסיקה את המנכ"ל המודח שלה, מרק הרד, זמן קצר לאחר התפטרותו.



את התביעה הגישה hp לאחר שב-6 בספטמבר הכריזה אורקל כי הרד, שאולץ להתפטר מ-hp לאחר שהואשם בהטרדה מינית על ידי קבלנית לשעבר של החברה, יצטרף לחברה כנשיא משותף וכחבר דירקטוריון. hp טענה בתביעה כי העסקת הרד זמן קצר בלבד לאחר עזיבתו תוביל לחשיפת סודות מסחריים של hp ותהווה הפרה של הסכמי החשאיות בינו לבין החברה.



פרטי ההסדר בין hp לאורקל לא נחשפו, אולם החברות דיווחו כי הרד "יעמוד בהתחייבותו להגן על מידע חשאי של hp, ובמקביל ימלא את תפקידו באורקל". מנכ"ל אורקל לארי אליסון, שתקף את hp בעקבות הדחתו של הרד ואמר כי התביעה שהגישה נגד החברה הייתה "מעשה נקמנות", אמר אתמול כי "אורקל ו-hp ימשיכו לבנות ולהרחיב את השותפות ביניהן, שנמשכת כבר 25 שנים".



הרד אולץ להתפטר בחודש שעבר לאחר שחקירה פנימית של hp חשפה כי הגיש דו"חות הוצאות כוזבים, כדי להסתיר את מערכת היחסים בינו לבין ג'ודי פישר, שחקנית לשעבר ששימשה עובדת קבלן ומארגנת אירועים ב-hp מ-2007 ועד 2009. החקירה לא מצאה כל ביסוס להאשמות כי פישר הוטרדה מינית. כמו כן, הוטרד הדירקטוריון מכך שפישר הגיע במפתיע להסדר עם הרד מבלי לעדכנו בעניין, לפני פגישת בוררות שנועדה לרדת לפשר ההאשמות.



הרד התמנה למנכ"ל hp ב-2005 בעקבות פיטוריה של המנכ"לית קרלי פיורינה, ונחשב למי שהוביל אותה בחזרה להובלה בשוק המחשבים האישיים. מאז כניסתו לתפקיד, מניית hp יותר מהוכפלה ושווי השוק של החברה הגיע קרוב ל-100 מיליארד דולר. מאז עזיבתו נפלה מניית החברה ומספר בעלי מניות הגישו תביעות נגדה כמחאה נגד הפיטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully