וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: שלושה מתוך חמישה משקיעים טוענים שכלכלת העולם שרדה את המשבר

סוכנויות הידיעות

21.9.2010 / 9:56

סקר בלומברג: אירופה עדיין נתפשת כחוליה החלשה; 75% מהנשאלים העריכו כי יש סיכוי להתפרקות גוש היורו



שלושה מתוך חמישה משקיעים טוענים שכלכלת העולם שרדה את המשבר הפיננסי והתייצבה. זאת, שנתיים לאחר התמוטטותו של בנק ליהמן ברדרס - כך דיווחה בלומברג.



סקר עולמי שערכה בלומברג בקרב 1,408 משקיעים, אנליסטים וסוחרים המנויים לשירותיה הפיננסים גילה כי קיימים מעט משקיעים המאמינים כי הכלכלה עדיין מתאוששת, ואחד מתוך שישה משקיעים מאמין כי הכלכלה נמצאת בצמיחה. 41% מן הנשאלים עדיין אינם משוכנעים כי המצב הכלכלי יציב מספיק וחוששים כי הכלכלה העולמית עלולה להיתקל בטלטלות נוספות.



"כשמסתכלים על התמונה הגדולה, הכלכלה העולמית התייצבה", אמר עוזי צימרמן מבלומברג. "השווקים המתעוררים של אסיה ואמריקה הלטינית מספקים תמיכה לחולשה הכלכלית העולמית".



לפי המשקיעים, עדיין ישנן נקודות סיכון, בין היתר הסכנה שממשלות ישמטו חובותיהן. במהלך שלושת החודשים האחרונים, אחוז המשקיעים שהעריכו כי אירלנד תשמוט חובותיה הוכפל ל-37% לפי הסקר, שנערך ב-17-16 בספטמבר. עדיין, רוב המשקיעים מעריכים כי שמיטת חובות של אירלנד קרוב לוודאי לא תתרחש.



אירופה נתפשת כחוליה החלשה בכלכלה העולמית. למעלה מ-75% מהנשאלים העריכו כי ישנו סיכוי שגוש היורו יתפרק בסופו של דבר. יותר מ-20% מהנשאלים העריכו כי הסיכון הזה הולך ומתקרב.



המשקיעים עדיין רואים את יוון כמדינה בעלת הסיכויים הרבים ביותר לשמוט חובותיה. למעלה משני שליש מהמשקיעים העריכו כי האפשרות שיוון תשמוט חובותיה קיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully