וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בגבעות מחוץ לאחד העם: 2 מיליון שקל

ליאור זנו

21.9.2010 / 12:45

גבעות מתחת לשולחן: למרות הקפאת המסחר בבורסה עד פרסום נתוני קידוחי הנפט, המשקיעים מכרו וקנו ממניות החברה בהיקף של מיליוני שקלים ובדיסקאונט של 20% על מחיר השוק

רשות ניירות ערך עדיין לא מאפשרת למסחר בניירות הערך של גבעות עולם להתקיים, כל עוד הנתונים הסופיים והחותכים אינם בידי הציבור, אך מספר משקיעים מצאו דרך לעקוף את רוע הגזרה. כפי שפורסם כבר אתמול, למרות שהרשות עצרה את המסחר בניירות עד לפרסום הודעת הבהרה, הבורסה בתל אביב לא ביטלה את אפשרות הסליקה במניה. המשמעות היא כי באמצעות מסחר מחוץ לבורסה ניתן למכור או לקנות את הניירות.

אתמול, היום השני בו לא התקיים מסחר במניית גבעות, בוצעו 20 עסקאות בהיקף של 1.76 מיליון שקל ביחידות ההשתתפות של גבעות, בדיסקאונט של 20% על מחיר השוק שלה.

משקיעי גבעות ממתינים בקוצר רוח זה היום השלישי. ביום ראשון עצרה הרשות את המסחר במניה בנימוק שהדיווח שאמורה גבעות להוציא לציבור משקיעיה אינו ברור ובהיר ומלא חוסרים. אותו דיווח הוא הדו"ח הסופי ההנדסי של מבחני ההפקה שבוצעו בקידוח מגד 5 הסמוך לראש העין, ושאמור היה להעניק את התשובות הסופיות לגבי כלכליות הבאר.

עסקה מחוץ לבורסה עובדת כך, שאם מוכר פוגש קונה והם מסכימים ביניהם על מחיר עסקה, כל שהם צריכים הוא לפנות אל חבר הבורסה שלהם, שיבצע את העסקה המוסכמת על שניהם במסלקת הבורסה ויחתום את העסקה. חברת מאה-נט, לדוגמה, מפגישה מוכרים עם קונים. החברה מרכזת ציטוטי קנייה ומכירה על יחידות ההשתתפות והאופציות של גבעות בחדר המסחר שלה ובאמצעות לוח מודעות אינטרנטי ו"משדכת" בין קונים למוכרים.

גורם בשוק ניסה להסביר את הרציונל של הפסקת מסחר מול אי הפסקת אפשרות הסליקה: "זה נושא שהבורסה מתלבטת בו בו מדי פעם. הרעיון של הפסקת מסחר הוא למנוע מאנשים לקבל החלטות במצב של אי בהירות וחוסר ידע. כשנעשית עסקה מחוץ לבורסה ההחלטה היא כביכול יותר מושכלת - לא מדובר בלחיצת כפתור, אלא משא ומתן, זה לא פעולה נמהרת".

מהבורסה לניירות ערך נמסר כי "נכון להיום, הפסקת מסחר בבורסה משמעה הפסקת המסחר בלבד, ולא הפסקת אפשרות הסליקה".

אתמול החליטה הבורסה לניירות ערך בתל אביב להציב אולטימטום בפני גבעות והודיעה כי אם גבעות לא תפרסם דיווח שיספק את הרשות לניירות ערך עד ליום ראשון הבא (26.9.10) בשעה 12:00, יגרעו יחידות ההשתתפות שלה מהמדדים - ת"א כללי, יתר 50 ויתר ת"א.

משמעות הגריעה מהמדדים היא כי תעודות סל וקרנות המחקות את המדדים או שעליהן להחזיק במניה על פי משקלה במדד, ייאלצו למכור את כמות ניירות הערך שבידיהם. בכדי שיצליחו לבצע זאת, אם אכן ייגרעו יחידות ההשתתפות, יתקיים בהן מסחר פתיחה נפרד ביום א' בשעה 12:00.

גופים רבים כבר השיקו תעודות סל או קרנות העוקבות אחרי מניות חיפושי הגז והנפט. תעודות סל וקרנות אחרות עוקבות אחרי המדדים בהם נמצאת גבעות. למעשה, גריעת היחידות מהמדדים תגרום לכמות גדולה של ניירות ערך להיות מוצעות למכירה, מה שסביר להניח יגרום לירידת המניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully