וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכיין תובע מאות אלפים מקפה הלל: הסתרתם מידע

נורית רוט

21.9.2010 / 15:00

לטענת הזכיין הרשת הפרה עימו הסכם והסתירה ממנו מידע בנוגע למצבה הבעייתי. "הרשת מתנהלת בצורה קלוקלת ובאופן משפיל לזכייניה". תגובת קפה הלל: "עדיין לא התקבלה התביעה"

זכיין של רשת בתי הקפה הלל תובע 341 אלף שקל מהרשת, לאחר שלטענתו הרשת הפרה עימו הסכם והסתירה ממנו מידע בנוגע למצבה הבעייתי.

בתביעה, שהוגשה אתמול לבית משפט השלום בירושלים, באמצעות עו"ד אבי ענתבי ומאיה בן עדי, טוען הזכיין, שמואל כהן, כי ביולי 2008 הוא התקשר עם הלל בהסכם זיכיון להפעלת סניף של הרשת. לאחר שהרשת ומנכ"לה יוסף שרף הציגו לפניו מצג, לפיו מדובר ברשת בעלת סטנדרטים ומוניטין גבוהים. לטענתו, בדיעבד הסתבר לו כי " בניגוד לנטען על ידי הרשת, זכייני הרשת אינם מרוצים מהרשת והתנהלותה, מאיכות מוצריה, רמת השירות שניתן להם ומיחסה המזלזל והמשפיל בפרט".

לטענתו, במסגרת ההסכם, ולאחר ששילם לרשת דמי רצינות בסך 210 אלף שקל, הוא היה צריך לעבור תקופת הכשרה בסניף של הרשת ברמת השרון. לטענתו, ההכשרה כללה עבודה פיזית קשה והתנסות בכל תפקידי הסניף כגון שטיפת כלים, עבודות מטבח הכוללות הכנות והוצאת מנות, הכנת קפה, עבודה על הקופה הרושמת, הוצאות כריכים וסלטים ועוד, והכל ללא תשלום.

בתקופה זו, הוא "נחשף להתנהלות הקלוקלת של הרשת, לחוסר האחידות בין הסניפים, לרמת השירות הירודה, לאיכות המוצרים הירודה, ליחס המחפיר לזכיינים ולחוסר שביעות רצון של הזכיינים מההנהלה".

לטענת כהן, הוא החליט לבקר בסניפים חדשים שנפתחו בכדי לבדוק אם מה שגילה בסניף ברמת השרון נכון. "ולדאבונו הרב, ככל שביקר ביותר סניפים הבין יותר ויותר את חומרת המצב של הרשת, וכי חרף מצגי השווא שהוצגו לו הרשת מתנהלת בצורה לא מקצועית, בעלת מוניטין רע, אין פיקוח על הסניפים, אין אחידות בין הסניפים ועובדיה של הרשת ממורמרים ומפוחדים מההנהלה". בנוסף, הרשת לא מצאה לו מיקום מתאים לפתיחת סניף, שכן כל המיקומים שהוצעו לו היו נטושים ומרוחקים ממקומות מרכזיים.

הזכיין טוען כי "הרשת הפרה את חובת הגילוי הנאות, כאשר גרמה לתובע להאמין כי כספו יושקע בחברה רצינית, בעלת מוניטין גבוה, שירות גבוה ומוצרים איכותיים". לטענתו, הרשת ידעה בעת קבלת דמי הרצינות ממנו, כי החברה לא תוכל לעמוד מאחורי המצגים שהוצגו לו כאשר היא עצמה אינה עומדת בחוקים ובנהלים שהיא עצמה קבעה.

מקפה הלל נמסר בתגובה: "עדיין לא התקבלה התביעה. שמואל כהן התקשר עם רשת קפה הלל והתחייב להקים סניף, אולם לאחר שלמד על כל שיטות העבודה של הרשת, נעלם למשך למעלה משנה, לא השיב לטלפונים ולא ניתן היה לאתר אותו. כאשר תתקבל התביעה, הרשת תדע להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully