וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזקי השביתה בנתב"ג יגיעו למיליוני שקלים"

זוהר בלומנקרנץ

21.9.2010 / 16:40

לדברי מנכ"ל יאט"א, השבתת השדה תוביל לתביעה של מיליוני שקלים מצד חברות התעופה הזרות. החברות משלימות בימים אלה את חישובי הנזק וייתכן כי יידרשו את הפיצוי מהמדינה

"נזקי השביתה יגיעו למיליוני שקלים", כך אמר ל-themarker קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א הארגון הבינלאומי של חברות התעופה הסדירות בישראל, בהתבטאות ראשונה לכלי התקשורת מאז השביתה של עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) לפני שבוע, ששיתקה את פעילות השדה למשך 8 שעות.

לדברי זוסמן, חברות התעופה הפועלות בישראל משלימות עתה את חישובי הנזק הכספי שנגרם להן מפגעי השביתה וייתכן שהן ידרשו פיצוי מהמדינה. אלה יצטרפו לתביעות צפויות של נוסעים נגד חברות התעופה.

עיקר הנזק לחברות התעופה נגרם לטענת זוסמן במקרים שבהם נוסעים לא הגיעו ליעדם, והיה צורך לטפל בהם בשדות התעופה; מזוודות שלא טופלו והיה צורך לספקן מאוחר יותר לנוסעים; מטענים שלא הועמסו, לא נשלחו והתקלקלו כתוצאה מאי הגעתם ליעד; מטוסים שלא יכלו להמריא מישראל ואליה ואיבדו את ההכנסה הכספית הצפויה; ופגיעה במוניטין של חברות תעופה.

כך לדוגמה, חברת סוויס נאלצה להטיס את נוסעיה מיד בתום השביתה מנתב"ג לציריך ללא המזוודות, כדי לעמוד בלוח הזמנים החדש. רק למחרת הוטסו המזוודות והחברה נאלצה לפזרן בין הנוסעים. בנוסף, נאלצה חברת התעופה השווייצית, בדומה לחברות תעופה אחרות, להלין בבתי מלון נוסעים שהחמיצו טיסות המשך בגלל השביתה.

חברת איזיג'ט ביטלה את טיסתה ביום השביתה מז'נווה לנתב"ג, ונאלצה להלין חלק מהנוסעים בבית מלון מרוחק משדה התעופה, או לשאת בהוצאה הכספית של נוסעים שמצאו בכוחות עצמם טיסה חלופית לישראל.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה: "השביתה בשבוע שעבר הוכרזה על ידי ההסתדרות לאחר שהאחרונה הכריזה מראש על כוונתה לעשות כן. זכות השביתה היא זכות חוקית המעוגנת בחוק יישוב סכסוכי עבודה. רש"ת עשתה ככל יכולתה כדי להביא לכך שהשביתה לא תתקיים וכן עשתה ככל יכולתה להביא לסיומה המהיר. חברות התעופה יכלו לפנות לבין הדין לקבל צו מניעה אם הן צפו פגיעה משמעותית. אם תוגש התביעה רש"ת תתגונן בהתאם ותציג טיעוניה המנומקים בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully