וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בגבעות: לא ברור כמה נפט ניתן להפיק

ליאור זנו

21.9.2010 / 16:45

מהדו"ח שפירסמה החברה עולה כי תוצאות מבחני ההפקה מאכזבות: כמות הנפט שניתן להוציא מ"מגד 5" עומדת על 44 מיליון חביות בלבד, ולא ניתן להעריך כמה ממנו בר ההפקה

לאחר ימים של המתנה, גבעות עולם מפרסמת הערב (שלישי) את ההודעה הנכספת למשקיעים ואומרת שאין באפשרותה להעריך את כמות הנפט שניתן להפיק מ"מגד 5".

מהדו"ח שפירסמה החברה עולה כי התוצאות הסופיות של מבחני ההפקה מאכזבות: ביצוע המבחנים במקטעים 1-6 (מתוך 8) בקידוח, נמצא כי כמות הנפט שקיימת ב-44 הקמ"ר של "מגד 5" עומדת על 44 מיליון חביות נפט בלבד. גם מתוך כמות זו, השותפות אינה מסוגלת להעריך את הנפט בר ההפקה, הנתון שלמעשה מעניין את המשקיעים.

כזכור, בדו"ח הביניים שפרסמה לפני כחודש, הודיעה החברה על פוטנציאל מוערך של 1.5 מיליארד חביות נפט בכל שדה מגד, שמתוכם סבירות של 10% להפקה.

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם שלחה היום בשעה 15:00 לבורסה מכתב חריף התוקף את התנהלותה של הרשות לניירות ערך. המחלוקת בין גבעות לרשות היא אודות נוסח הדו"ח הסופי שגבעות רוצה לפרסם למשקיעיה בסיום מבחני ההפקה בקידוח מגד 5.

חיכו ותקפו במקום לפרסם את הדו"ח

ביום ראשון עצרה הרשות את המסחר במניה מכיוון שקיבלה את הטיוטה של ההודעה וסירבה לאשרה בטענה כי היא מלאה אי בהירויות וחוסרים. במהלך הימים האחרונים ניהלו גבעות והרשות משא ומתן בקשר לטיוטת ההודעה. היום, לבסוף, אישרה הרשות את הנוסח הסופי שאמורה היתה גבעות לפרסם בשעה 14:30.

אך משום מה, לא פירסמה גבעות את הדו"ח לו ממתינים המשקיעים, זה שאמור להסיר את עננת אי הודאות מעל תוצאות הקידוח ולהתחיל את המסחר במניה, אלא פירסמה במקומו מכתב חריף מעורך דינה, שעיקרו אי שביעות רצונה מצורת הדיווח שכפתה עליה הרשות.

עד לשעה 15:30 לא פירסמה גבעות את הדו"ח המאושר למרות שהוא בידיה ולפי חוקי הבורסה היתה צריכה להמתין 45 דקות בין פרסום ההודעה לתחילת המסחר. המשמעות: המסחר במניה כבר לא יתקיים היום. לו היתה גבעות מפרסמת את הדו"ח בשעה הייעודה, 14:30, היה המסחר במניה מתחדש כבר בשעה 15:15 ומותיר למשקיעים כוססי הציפורניים 50 דקות לפחות של מסחר במניה, לאחר 3 ימי ההשהיה.

ממכתבה של גבעות עולה כי הרשות לניירות ערך ביקשה ממנה להשמיט פרטים מהדו"ח שהיא תפרסם למשקיעים ולפרט את הממצאים שלה. לדעת גבעות, "הדו"ח היה צריך להיות קצר הרבה יותר, ערוך במבנה אחר ובאופן קריא יותר שישרת את תכליתו על פי החוק".

"הרשות לניירות ערך הכתיבה את מבנה הדו"ח והציבה דרישות שתוצאותן הייתה השמטת פרטים מהותיים מאוד למשקיע הסביר. דרישות הרשות להשמטת פרטי מידע מהותיים הינן מוטעות לגופן, חורגות מסמכותה, התקבלו בהליך לא תקין ועומדות בסתירה חזיתית לדרך שבה רשות ניירות ערך עצמה נהגה ולחוסר התערבותה במקרים אחרים", נכתב בהודעתה של גבעות לבורסה.

  • עוד באותו נושא:
  • גבעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully