וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקמת מרכז העסקים הגדול בגוש דן

רנית נחום הלוי

21.9.2010 / 19:50

תוכנית התעסוקה הגדולה ביותר באזר המרכז תוקם על אחת מעתודות הקרקע הענקיות היחידות שנותרו בגוש דן, על קו התפר שבין ת"א, פ"ת ובני ברק

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית תל אביב במשרד הפנים אישרה תוכנית ענק להקמת אזור תעסוקה מטרופוליני הגדול ביותר בגוש דן שישתרע על שטח של 1,420 דונם.

את תוכנית הענק יזם מינהל מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית בני ברק והיא ממוקמת בפאתי העיר בני ברק, בחלקה הצפוני ובתפר שבין תל אביב, רמת גן ופתח תקוה. התוכנית תחומה בין דרך מבצע קדש בבני ברק, הסמוך לפארק הירקון ממערב, נחל הירקון מצפון, דרך מספר 4 ממזרח ודרך אם המושבות מדרום. באזור יפותח מתחם תעסוקתי ענק בשטח של 1.5 מיליון מ"ר בנוי מתוכם כ-300 אלף מ"ר יוקצו למבני ציבור, בעיקר מוסדות חינוך.

מדובר באחת מתוך שש עתודות קרקע אחרונות שנותרו בגוש דן והתוכנית הספציפית תהפוך את בני ברק לאחת הערים עם מרכז תעסוקה הגדול ביותר. הקרקעות היו קודם בין היתר ביעוד חקלאי, אולם תוכניות שנוסחו במהלך השנים ייעדו את המקום כאזור תעסוקה ראשי ופארק מטרופוליני ומלונאי ברגישות נופית סביבתית לנחל הירקון.

המבנים שיבנו תוכננו כך שיבנו עם הפנים לפארק הירקון, הבינוי יהיה הדרגתי ויחל מ-5 קומות ברצועה הקרובה לפארק הירקון ויעלה בהדרגה ל-10,15,20 ו-25 קומות, באזור המע"ר הנושק לכביש אם המושבות. לאורך נחל הירקון תעבור טיילת עירונית ובמקום יבנו בין היתר בתי-קפה ומסעדות.

תחילתה של התכנית ב-1993, אז הגישה חברת נתיבי איילון תכנית להתווית "איילון מזרח" (כביש 491), שהיוותה תשתית לגיבוש עקרונות היסוד של תכנית זו. ועדת המשנה להתנגדויות בראשות גילה אורון, הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים שמעה את ההתנגדויות ובישיבותיה האחרונות החליטה לאשר את התכנית בתנאים.

בתוך כך הוחלט כי תוקם באזור מערכת תעבורה בין הערים הסמוכות, תל אביב רמת גן ובני ברק, שתקשר בין מוקדי תעסוקה ודרכים קיימות. בנוסף יפותח שטח למעבר של ארבע מסילות ברזל למעבר של רכבת ישראל ובעתיד הרכבת הקלה שיחברו בין היתר לכביש גהה, ישפרו את הנגישות לדרך אם המושבות המחברת בין אזור הבורסה ברמת גן ממערב לבין פתח תקווה. כמו-כן תוקם מערכת הסעה גם באמצעות שאטלים באזור שתחבר בין מוקדי התחבורה בתחום התוכנית ובסמוך לה.

התוכנית גם מסדירה הקמת צירים ירוקים להולכי רגל ורוכבי אופניים שיבטיחו מעבר בין שכונות המגורים המקיפות את הפארק ובהקשר זה היא מעודדת הקמת מלתחות במבני תעסוקה ומבני ציבור עם חניות אופניים כדי לעודד נסיעה באופניים. כמו-כן התוכנית מחייבת פיתוח פארק הירקון בשטח התוכנית בשטח של כ-350 דונם כחלק מרצף הפארק המטרופולינים של הירקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully