וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי

מיכל רמתי

21.9.2010 / 20:26

הבנק הפדרלי בארה"ב הותיר את הריבית על כנה. בהצהרת נגיד הבנק בן ברננקי, דווח על האטה בהתאוששות הכלכלה האמריקאית והובעו חששות מדפלציה

הבנק הפדרלי החליט היום להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ולא ביצע שינויים במדיניות המוניטרית, לפי ההצהרה שפרסם לאחר תום פגישת ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי (fomc, 'ועדת השוק הפתוח'). הבנק ציין בהצהרה כי מהנתונים הכלכליים שנאספו, נראה כי קצב ההתאוששות הכלכלית נבלם, והביע חשש מדפלציה אפשרית בארה"ב. הבנק הצהיר כי הוא נכון לבצע צעדים נוספים לתמיכה בכלכלה באם המצב יצריך זאת.

הבנק הפדרלי המשיך לדון היום בשאלה האם יש צורך בהזרמנת מיליארדי דולרים נוספים לכלכלת ארה"ב. כלכלנים העריכו כי הבנק ישהה החלטה בנושא לפחות עד לחודש הבא, על מנת לראות האם יש שינוי כלשהו בנתונים הכלכליים. אף שיש שיטענו כי שיעור אבטלה של 9.6% בארה"ב הוא עדות מספקת למצבה העגום של הכלכלה, בבנק הפדרלי העדיפו לחכות ולראות האם אין ההתאוששות מתחזקת.

מוקדם יותר היום התפרסם דו"ח התחלות הבנייה, שדווקא אותת על שיפור מסויים בשוק הנדל"ן האמריקאי. מספר התחלות הבנייה בארה"ב עלה בשיעור חד מהתחזיות באוגוסט - סימן לכך ששוק הדיור האמריקאי מתייצב. מספר התחלות הבנייה עמד על קצב שנתי של 598 אלף בתים - עלייה של 10.5% לעומת יולי. אנליסטים העריכו כי מספר התחלות הבנייה יעמוד על קצב שנתי של 550 אלף. לעומת חודש אוגוסט 2009 עלה מספר התחלות הבנייה ב-2.2%.

פרטים מלאים יותר אודות הדיון בין חברי הועדה המוניטרית של הבנק הפדרלי, שעשויים להצביע על הכיוון בו ינקטו בהמשך, ייחשפו רק עם פרסום פרוטוקול הישיבה בעוד כשבועיים.

הריבית הנמוכה של הבנק הפדרלי והערכות כי יפעל בשנית להזרמת נזילות לשווקים, פגעו בימים האחרונים בדולר, בעוד משקיעים מחפשים הזדמנויות לתשואות גבוהות יותר. בעקבות התחזקות ממושכת של הין, התערב בשבוע שעבר הבנק המרכזי במטבע, על מנת להגדיל את תחרותיות חברות הייצוא שלה.

על רקע המשבר הפיננסי בארה"ב, הוריד הבנק הפדרלי את הריבית לרמה הקרובה לאפס, והחל לרכוש אג"ח ממשלתיות של ארה"ב ואג"ח של סוכנויות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מק – בסך הכל בשווי 1.7 טריליון דולר. באוגוסט הודיע הבנק הפדרלי כי יחדש את רכישת האג"ח הממשלתיות על מנת לתמוך בהתאוששות הכלכלית בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully