וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת

ניר צליק

21.9.2010 / 22:28

הבורסה בניו יורק סגרה את יום המסחר במגמה מעורבת על רקע החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. דאו ג'ונס הוסיף 0.1% לערכו, נאסד"ק ירד ב-0.3% ו-S&P 500 נחלש ב-0.3% אלווריון צנחה ב-6%; טבע הוסיפה 1.8%; טאואר ירדה ב-0.7%

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת, כשברקע היו נתוני מקרו מענף הבנייה והחלטת הריבית של הבנק הפדרלי. דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-10,761 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.3% ל-2,349 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-0.3% ל-1,140 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.112% ל-2.59%.

בזירת המקרו, הבנק הפדרלי החליט היום להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ולא ביצע שינויים במדיניות המוניטרית, לפי ההצהרה שפירסם לאחר תום פגישת ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי (FOMC, ועדת השוק הפתוח). הבנק ציין בהצהרה כי מהנתונים הכלכליים שנאספו, נראה כי קצב ההתאוששות הכלכלית נבלם, והביע חשש מדפלציה אפשרית בארה"ב. הבנק הצהיר כי הוא נכון לבצע צעדים נוספים לתמיכה בכלכלה באם המצב יצריך זאת.

התחלות הבנייה בחודש אוגוסט עלו בקצב גבוה מהצפוי, לקצב מתואם שנתית של 598 אלף התחלות בנייה, כאשר האנליסטים צפו עלייה לרמה של 550 אלף בקצב מתואם שנתית - לעומת קריאה קודמת של 546 אלף התחלות מתואמות שנתית.

ענקית המחשבים האמריקאית HP הסכימה אתמול ליישב את התביעה שהגישה נגד ענקית התוכנה אורקל אחר שהאחרונה העסיקה את המנכ"ל המודח שלה, מרק הרד, זמן קצר לאחר התפטרותו. את התביעה הגישה HP לאחר שב-6 בספטמבר הכריזה אורקל כי הרד, שאולץ להתפטר מ-HP לאחר שהואשם בהטרדה מינית על ידי קבלנית לשעבר של החברה, יצטרף לחברה כנשיא משותף וכחבר דירקטוריון.

הצעת הרכש העוינת של BHP ביליטון לפוטאש, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, צפויה להימשך אל תוך השנה הבאה. זאת, לאחר שהרוכשת לא הצליחה לזכות בגיבוי מיידי של הרשויות בקנדה, המדינה ממנה מגיעה פוטאש. BHP ביליטון הודיעה כי אין בכוונתה לשנות את הצעת הרכש העויינת בשווי 130 דולר למניה, או 39 מיליארד דולר. BHP האריכה את הצעת הרכש העוינת שלה עד ל-18 בנובמבר, לאחר שהרשות להגבלים עסקיים בקנדה הודיעה כי היא מעוניינת לקבל פרטים נוספים על ההצעה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully