וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוקבסטר תודיע בשעות הקרובות על פשיטת רגל

22.9.2010 / 19:50

האינטרנט הרג את ספריות הוידיאו באופן רשמי? חובות של 900 מיליון דולר מובילים את הרשת המפורסמת לסגור עד 1,800 סניפים ולהודיע על פשיטת הרגל, בעוד המתחרה המקוונת נטפליקס מזנקת בוול סטריט

בלוקבסטר, לשעבר רשת ספריות הווידיאו הגדולה בעולם, עשויה להודיע על פשיטת רגל כבר בשעות הקרובות, לאחר שצברה חובות בהיקף של יותר מ-900 מיליון דולר, לפי דיווחים בארה"ב. לדברי מקור המקורב למצב, החברה צפויה להגיש בקשה להגנה מפני נושיה (צ'פטר 11) בימים הקרובים, ואולי כבר היום, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", עם זאת, המקור הוסיף כי הסיכויים נוטים לכך שהחברה תגיש בקשה להגנה מפני פשיטת ביום שישי או בשבוע הבא.

פשיטת הרגל של בלוקבסטר היתה צפויה מזה זמן, וגיבוש תוכנית הארגון מחדש של החברה כבר כמעט הושלם, ונותרו רק מספר מחלוקות קטנות עם הנושים, אמר מקור המקורב למצב. לפי תוכנית הארגון מחדש של החברה, לא ייסגרו כל סניפי הרשת, אם כי הסניפים שימשיכו לפעול יהיו רק בנקודות מובחרות. במקום זאת, החברה תתמקד יותר בהפצה דיגיטלית של סרטים.

באחרונה הודיעה בלוקבסטר על כוונתה לסגור קרוב לאלף סניפים, ולפי גורמים המקורבים למצב צפויה הרשת לסוג בין 500 ל-800 סניפים נוספים במסגרת הליכי פשיטת הרגל.

בלוקבסטר נקלעה לקשיים בעקבות שינוי דפוסי השכרת הסרטים בקרב צרכנים, אשר העדיפו מכשירים להשכרת סרטים, הזמנות בדואר והשכרה באמצעות מתחרתה המקוונת נטפליקס, על פני ביקור בספריות וידיאו של בלוקבסטר.

מניית בלוקבסטר, אשר נסחרה עוד קודם לכן במחיר זעום של סנטים בודדים בשל הציפיות כי תפשוט רגל, נופלת ב-27%. מנגד, מניית מתחרתה נטפליקס עולה ב-6% בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully