וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: בלוקבסטר הודיעה על פשיטת רגל

23.9.2010 / 16:45

המכשירים להקלטת סרטים, ה- VOD ובעיקר האינטרנט הכריעו את הכף: למרות שסניפיה יישארו פתוחים, רשת ספריות הווידאו הגדולה בעולם לשעבר פתחה בהליכים לפשיטת רגל

בלוקבסטר, לשעבר רשת ספריות הווידיאו הגדולה בעולם, פתחה בהליכי פשיטת רגל, לאחר שצברה חובות בהיקף של יותר מ-900 מיליון דולר. החברה הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11), לאחר שהגיעה להסכם עם נושים המחזיקים ב-80.1% מאג"ח הבכורה המבוטחות של החברה. לדברי החברה, התוכנית צפויה לצמצם את חובותיה ממיליארד דולר לכ-100 מיליון דולר בלבד. החברה הודיעה גם כי כל 3,000 סניפי הרשת ימשיכו לפעול כסדרם, ותווי שי, קופונים ותכניות מנויים לא ייפגעו. הפעילות הבינלאומית של בלוקבסטר, כמו גם הזכייניות שלה בתוך ארה"ב, אינן צפויות להיות מושפעות מפשיטת הרגל.

החברה הגיע להסכם עם הנושים למימון בסך 125 מיליון דולר שיסייע לה לעמוד במחוייבותיה ללקוחות, ספקים ועובדים במהלך הארגון מחדש בחברה. הנושים יקבלו אחזקות בחברה בתמורה לאג"ח שבידיהם. בעלי מניות רגילות, מניות בכורה ואג"ח משניות, לא יקבלו פיצוי.

פשיטת הרגל של בלוקבסטר היתה צפויה מזה זמן, ובאחרונה הודיעה בלוקבסטר על כוונתה לסגור קרוב לאלף סניפים. אף כי כעת סניפי בלוקבסטר ימשיכו לפעול, יתכן כי בעתיד ייסגרו חלק מהסניפים הפחות-עמוסים, לפי הודעת החברה. בלוקבסטר נקלעה לקשיים בעקבות שינוי דפוסי השכרת הסרטים בקרב צרכנים, אשר העדיפו מכשירים להקלטת סרטים, VOD, צפייה באינטרנט, והשכרה באמצעות מתחרתה המקוונת נטפליקס, על פני ביקור בספריות וידיאו של בלוקבסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully