וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצרן ענק נוסף מקפיא קשרים עם אירן

יוסי מלמן

23.9.2010 / 19:10

ענקית הפלדה הגרמנית תיסן-קורפ מצטרפת למדיניות העיצומים של ארה"ב והאיחוד האירופי נגד אירן ומקפיאה הפעילות במדינה. החברה נחשבת לאחת משותפות הסחר הגדולות של אירן

קונצרן הענק הגרמני תיסן-קרופ הודיע היום כי הוא מקפיא את קשריו העסקיים עם אירן כדי להיענות למדיניות העיצומים נגדה. בהודעה שפירסמה החברה נאמר כי היא מקפיאה כל פעילות חדשה עם אירן, ולא תחתום עמה על חוזים חדשים וכן תבדוק את האפשרות להפסיק את כל החוזים הקיימים.

"אנו תומכים במדיניות העיצומים של ממשלת גרמניה, האיחוד האירופי וארה"ב" נאמר בהודעת מנכ"ל חברת הפלדה הגרמנית, אקהארד שולץ. תיסן-קרופ נחשבת לאחת משותפות הסחר הגדולות של אירן בגרמניה והיא מעורבת בבניית כמה מיזמים בתחום האנרגיה. בכך מצטרפת החברה לחברות גרמניות נוספות שהודיעו על צמצום קשריהן עם אירן או על הפסקת והן: סימנס, מיוניך רה, אליאנץ ואחרות.

תיסן-קרופ היתה בבעלות חלקית של אירן במשך שנים רבות עוד מתקופת השאה, עד שב-2003 החברה רכשה את האחזקות של אירן בה כדי שלא תיכלל ברשימת החרם של ארצות הברית, שבה מופיעות חברות אירניות ובינלאומיות שאסור לסחור איתן.

אף שהעיצומים של מועצת הביטחון של האו"ם על אירן והעיצומים החד צדדיים של האיחוד האירופי וארה"ב אינן מכוונות בשלב זה לכל פעילות עסקית הקשורה לתוכניות הגרעין והטילים של אירן, בקונגרס האמריקאי מכינים גם הצעה להטיל חרם על כל מי שמשקיע, מסייע ומפתח את תעשיית האנרגיה - גז ונפט - של אירן, שהיא מקור ההכנסה העיקרי של המדינה.

השבוע פורסם ב"הארץ" כי חברת החשמל העבירה להכרעת משרד התשתיות הלאומיות את השאלה אם לחתום על חוזה של חצי מיליארד שקלים עם החברה הדנית האלדור טופסה שמקימה באירן שני מתקנים חשובים לפיתוח שדה גז גדול. חברת החשמל התכוונה לחתום אתה על החוזה לבניית מטהרי אוויר לתחנות הכוח שלה באשקלון ובחדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully