וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות

ואדים סבידרסקי

23.9.2010 / 23:27

יום המסחר בבורסה בניו יורק ננעל במגמה שלילית על רקע שיפור קל בנתוני שוק הנדל"ן האמריקאי. מדאו ג'ונס איבד 0.7% מערכו, נאסד"ק נחלש ב-0.3% ו-S&P 500 ירד ב-0.8%

פתיחת המסחר בוול סטריט התאפיין בירידות שערים, אך מתנהל כעת במגמה מעורבת על רקע שיפור קל בנתוני שוק הנדל"ן האמריקאי, המשמש כסימן חשוב להמשך ההתאוששות הכלכלית. מוקדם יותר, פורסמו נתוני מקרו מאכזבים המעידים על מצב תעסוקה מדאיג בארה"ב.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.7% לרמת 10,662 נקודות, נאסד"ק איבד 0.3% ונסגר ברמה של 2,327 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.8% ל-1,125 נקודות. מחירי אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלו והתשואה עליהם ירדה ל-2.42%.

שוק העבודה בארה"ב ממשיך להפגין חולשה. דרישות האבטלה בשבוע האחרון הסתכמו בכ-465 אלף, מעל לציפיות האנליסטים, אשר חזו 450 אלף. בשבוע שלפני כן, כ-450 אלף מובטלים חדשים חתמו על חוזי אבטלה.

כמו כן, בזירת המקרו האמריקאית התפרמו היום נתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בחודש אוגוסט אשר הסתכמו ב-4.13 מיליון. כ-4.05 מיליון בתים מיד שנייה נמכרו, לעומת 3.83 מיליון בחודש שלפניו.

בנוסף, מדד המדדים המובילים של מכון קונפרנס בורד עלה ב-0.3% באוגוסט, עלייה חדה מהצפוי. עם זאת, לדברי המכון, המדד הצביע על פגיעות הכלכלה האמריקאית. מדד המדדים המובילים כולל 10 מדדים מתחומים שונים של הכלכלה, בהם אבטלה, שוקי המניות, שוקי האג"ח, שוק הדיור והיצע הכסף. ביולי עלה המדד ב-0.1%. ב-6 החודשים שהסתיימו באוגוסט, רשם המדד עלייה של 2% - עלייה נמוכה מחצי השנה שקדמה לתקופה זו, אז התחזק המדד ב-4.8%.

7 מבין 10 המדדים רשמו עליות באוגוסט. התרומה הגדולה ביותר למדד באוגוסט היתה הגידול בפער הריבית בין האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים לריבית הפדרלית. הפגיעה הקשה ביותר היתה של הגידול בתביעות האבטלה הראשונות.

עם זאת, המשקיע המיליארדר וורן באפט הפגין פסימיות בנוגע למצבה של הכלכלה הגדולה בעולם. "כלכלת ארה"ב עדיין במיתון, ממנו לא תתאושש במהירות" - כך אמר היום בראיון לערוץ חדשות הפיננסים CNBC, מספר ימים לאחר שהלשכה הלאומית למחקר כלכלי בארה"ב (NBER) הודיעה כי המיתון בארה"ב הסתיים באופן רשמי ביוני 2009.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאבד את אמון המשקיעים בארה"ב, לפי סקר שביצעה בלומברג. יותר מ-75% מהמשקיעים האמריקאים רואים את אובמה כאנטי-עסקי, ומציינים את המדיניות שלו באופן שלילי. עם זאת, מחוץ לארה"ב, רוב המשיבים לסקר הרבעוני של בלומברג, שנערך בשבוע שעבר, רואים את אובמה באור חיובי. מבין המשיבים האמריקאיים, כשני שליש אמרו כי מצב עולם ההשקעות ישתפר עם הרפובליקנים יצליחו לזכות ברוב בקונגרס בבחירות בנובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully