וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצוא תפוחי האדמה מזנק בזכות גל החום ברוסיה

עמירם כהן

24.9.2010 / 18:00

חקלאי הנגב צופים עלייה של 25%-40% בתמורה מיצוא תפוחי האדמה והגזרים לרוסיה, בשל החום הכבד ששרר במדינה ופגע בגידולים המקומיים. לטענת הישראלים, היצוא היה גדול יותר אם הממשלה לא היתה מקצצת במכסות המים

הקיץ החם ששרר השנה ברוסיה פעל לטובת מגדלי תפוחי האדמה והגזר ביישובי חבל מעון שבעוטף עזה. במפעלי חבל מעון, המייצאים את התוצרת החקלאית של יישובי האזור, מצפים לעונת יצוא מוצלחת ולעלייה של 25%-40% בתמורה מיצוא התוצרת לרוסיה.

מזג האוויר החם והיבש ששרר בקיץ האחרון באירופה בכלל וברוסיה בפרט, פגע באופן קשה ביבולי תפוחי האדמה והגזר, שבהיעדר תשתיות השקיה נפגעו והושמדו בחלקם. בנוסף, גשמי הסתיו שיורדים בימים אלה ברוסיה בעוצמה גדולה משבשים את אסיף היבולים שנותרו.

לדברי מנכ"ל מפעלי חבל מעון, השי רובין, יש להצטער על כך שמשקי הנגב המערבי אינם יכולים לנצל את מלוא פוטנציאל היצוא שנוצר השנה ולייצר בכך מקומות עבודה והכנסות לחברי הקיבוצים ולתושבי הסביבה. זאת, לאחר שהממשלה ביטלה בשנים האחרונות את תוספת המים למגדלים כתמריץ להגדלת היצוא ובנוסף לכך גם קוצצו 15% ממכסת מי הקולחין להשקיה.

לדבריו, חסרים ליישובים 7 מיליון מ"ק מים שהוקצו להם בעבר בכדי להגדיל ב-50% נוספים את יצוא תפוחי האדמה, המגיע ל-45 אלף טון, וב-30% את יצוא הגזר המסתכם ב-20 אלף טון. הגדלת היצוא בשיעור זה היתה מביאה לתוספת הכנסה של 15 מיליון יורו ליישובים. "הביקוש באירופה וברוסיה לתפוחי אדמה ולגזר מישראל הוא עצום וכל כמות שהיינו מייצאים היתה נקלטת במחירים מצוינים", אמר רובין.

מפעלי חבל מעון פועלים מול רשות המים ומשרד החקלאות להחזיר ליישובי החבל את מכסות המים שנלקחו מהם כדי לאפשר להם בעונות הגידול הבאות לנצל את פוטנציאל היצוא החקלאי עליו מתבססת כלכלת יישובי עוטף עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully