וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס גבעות: מהומה, אלימות וסימני שאלה

ואדים סבידרסקי

24.9.2010 / 14:14

כינוס משקיעי גבעות לא הצליח להרגיע את הרוחות. הכנס, שהחל בהשתוללות, תגרה פיזית וכמעט נגמר בלינץ' באחד העיתונאים, הסתיים כשמסך הערפל בנוגע לכדאיות ההשקעה נותר כשהיה

דבש ונפט לא חולקו הפעם וספק אם לכך כיוונה הנהלת גבעות כשהחליטה לערוך אסיפת משקיעים בניסיון להרגיע את הרוחות לאחר פרסום הדו"ח ההנדסי. משקיעי גבעות נשארו מבולבלים כשהיו, ובדרך הספיקו לכלות חלק מזעמם בנציגי התקשורת שסיקרו את האירוע. האסיפה, שהתחילה באיחור של 10 דקות, נפתחה עם תגרה פיזית בין המשקיעים, נמשכה בסדרת התקפות מילוליות על התקשורת וכמעט נגמרה בלינץ' באחד העיתונאים.

בסופו של האירוע המתוקשר, נותר מסך ערפל מעל לכדאיות מאגר הנפט במגד 5, שכן הנהלת החברה שוב סירבה לענות לכל השאלות שנוגעות להסתברות ההפקה. בין התשובות שסיפקה ההנהלה: "נסח את השאלות שלך באופן ברור", לבין "מדובר בעיכוב בירוקרטי". אחד המשקיעים אף הוסיף כי "גם הכתבים הכלכליים מתקשים להבין את ההודעות של החברה". לעומת זאת, משקיעי גבעות מצאו סיבה אחרת לאסיפה: סגירת חשבונות עם התקשורת.

לוסקין: יש לנו אחריות כלפי המשקיעים

למרות אירועי הפתיחה הלא נעימים, נמשכה האסיפה כשחלק מחברי ההנהלה, שישבו בבמה, לקחו את רשות הדיבור וניסו להרגיע את הרוחות. טוביה לוסקין, גיאולוג השותפות, כבר סימן את המטרה המשותפת של ההנהלה והמשקיעים, מציאת נפט ותקיפת התקשורת: "אנו מרגישים אחריות כלפי אלו שהשקיעו. התקשורת פירשה בצורה לגמרי לא נכונה את ההודעות שלנו, לכן באנו לכאן לתת הסברים".

אחד מהמשקיעים העז להתבטא בחריפות נגד לוסקין וצעק מהקהל, "אין מישהו יותר טוב ממנו? הוא מחפש נפט כבר 18 שנה". משקיע אחר הביע נאמנות בגיאולוג ואמר לשכנו: "אני לא יודע אם לוסקין נוכל בפנים או לא, אבל הוא מקרין ביטחון וסוחב אנשים, הוא כמו משיח".

לוסקין לא התרגש וחשף כי "נתוני הדיווח האחרון הם פי 5 יותר טובים מאלו להם ציפינו. פירסמנו כי נוכל להפיק 13.2 מיליון חביות בשטח של כ-4 קמ"ר. קטעים 7 ו-8 טרם חוררו. לא ידוע אם יש שם נפט או גז". כמו כן, הוסיף לוסקין כי פעולת הרמה מלאכותית מגדילה את ההפקה פי 4 ובלעדיה ניתן להפיק כ-3-4% בלבד מכל המאגר.

משקיעי גבעות, שחיכו למספרים יותר ממשיים, יכלו רק להתאכזב מהמשך דבריו של לוסקין. גיאולוג השותפות הסביר על תוכניות הפיתוח הבעייתיות: "הפוטנציאל מתקרב לזה של שדה חלץ (הכוונה רק לשטח שנבדק במגד 5 - כ-4.4 קמ"ר, ו"ס). בעבר הופקו ממנו כ-18 מיליון חביות נפט. אנו צריכים להחליט על תוכנית הפיתוח. הגז שקיים בשכבה הוא לא נטל אלא נכס. עם זאת, אם לא נפתור בעיית הגז הנלווה בבורות לא נוכל להפיק נפט".

המשקיעים, שלא היו מרוצים בשלב זה, דרשו תשובות יותר מפורטות. אחד מהם שאל את הנהלת גבעות אם ביום ראשון הם היו קונים מניות. בתגובה, ענתה ההנהלה: "אנחנו מנועים מלסחור במניות וגם אסור לנו לתת המלצות". כמו כן, טירפדה ההנהלה מענה על כל השאלות הקשורות להסתברות ההפקה, והעניקה תשובות בסגנון: "תנסח את השאלה שלך יותר ברור". עו"ד חיים אינדיג אמר בעבר כי לפני החגים יימצא בשטח נפט. כשנשאל על כך על ידי משקיע ענה כי מדובר בעיכוב בירוקרטי.

משקיעי גבעות סוגרים חשבונות

החלק השני של האסיפה הוקדש פחות לקידוחים ויותר לשחרור לחצי המשקיעים. זה לא סוד שמשקיעי גבעות מסתובבים עם בטן מלאה על התנהלות התקשורת. אחד מהם עלה לבמה והתקיף: "אני משקיע במניות גבעות וקורא בעיתונות כותרות משתנות מדקה לדקה. האם מישהו משלם לכם כסף על הכותרות? תקשורת ביזיון ולא אובייקטיבית! שכל אחד יעבור פוליגרף ויגיד האם הוא כותב סתם מהרגש הפנימי או שמישהו משלם לו על כותרות!"

אחד מנציגי ההנהלה, ספק מרגיע את הרוחות, ביקש מהנוכחים: "בואו נכבד את האורחים שלנו (עיתונות) למרות שהם לא תמיד מכבדים אותנו".

המשקיע ברודצקי, שהזהיר את השורטיסים פן יאכלו את כובעם, עלה לבמה והגן על החברה: "אם אנחנו לא שווים כלום אז למה כולם רוצים את הסחורה שלנו? מי שלא רוצה שימכור ביום ראשון". לאחר מכן עבר להשתלח בתקשורת, ובעיקר בעיתון "גלובס", שבו נכתב לדבריו, "אני מאחל שלא ימצאו נפט בישראל". ברודצקי צעק: "מה זה הדבר הזה? יש לנו גיאולוג גאון! גאולוגיה זה לא חנות מכולת בנתניה! לא קונים סחורה בבוקר ומוכרים בערב, איך ב"גלובס" מצוטט חבר כנסת בזמן האסיפה שלנו? מה אנחנו מדינה מושחתת? לא! האנשים מושחתים!"

שאר משקיעי גבעות התרעמו על ברודצקי ואחד מהם אף קם וצעק לעברו: "לא אתה מנהל את האסיפה. רד מהבמה!". בתגובה איים עליו ברודצקי: "תכף אני יורד אליך מקרוב כי יש לנו כמה דברים לסגור".

בתום האסיפה התקהלו המשקיעים סביב אחד העיתונאים, צעקו עליו וכמעט עשו בו לינץ'.

כמו כן, ויכוח סוער התפתח ביציאה מהאולם כשאותר שחקן שורט (הבונה על ירידת המניה). השורטיסט אמר כי אין נפט בר הפקה במגד וכי מאגרי נפט קיימים בים, בשטח של ישראמקו, בצמוד לגז שמצאו. אחד המשקיעים פלט לעברו: "הכסף שלי. מה שאני רוצה אני קונה". אליו הצטרף משקיע מאמין אחר שהוסיף: "אני קונה עכשיו כל כמות בכל מספר!"

משקיע אחר היה פחות מרוצה מתוצאות האסיפה וסמוך למקום החניה הודה: "אני מבואס טילים!". משקיע נוסף הצטרף ושאל: "מה עם הלוסקין הזה? שיגיד מה עם ההסתברות. שיגיד שיש 50% וזהו!"

משיחה עם כמה משקיעים אחרים צעירים, לגבי הערכותיהם להתנהגות המניה בתקופה הקרובה, השיבו אלה כי "אם המניה תקרוס ביום ראשון אז זה רק בזכות התקשורת. להפיק נפט לוקח הרבה זמן והמשק הישראלי עומד עכשיו בפתח של שינוי תפנית היסטורי".

  • עוד באותו נושא:
  • גבעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully