וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

ניר צליק

24.9.2010 / 22:30

הבורסה בניו יורק סוגרת שבוע רביעי ברצף של עליות. דאו ג'ונס התחזק ב-1.9% ובסיכום שבועי ב-2.4% ונאסד"ק עלה ב-2.3% ו-2.8% בשבוע כולו

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע בלימת הירידה במכירות הבתים הקיימים והתייצבות המשק האמריקאי. דאו ג'ונס התחזק ב-1.9% ל-10,860 נקודות, נאסד"ק עלה ב-2.3% ל-2,381 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 2.1% ל-1,149 נקודות. בסיכום שבועי עלה דאו ג'ונס ב-2.4%, נאסד"ק התחזק ב-2.8% ו-S&P 500 הוסיף 2%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-ב-0.057% ל-2.61%.

בזירת המקרו, נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בחודש אוגוסט ירדו יותר מהצפוי - ב-1.3% לעומת החודש הקודם, כאשר האנליסטים ציפו לירידה של 1% בהזמנות. עם זאת, בניכוי ההזמנות לכלי רכב, עלו ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-2% ביחס לחודש הקודם.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב נותרו באוגוסט ללא שינוי, בקצב שנתי של 288 אלף, כך דיווח משרד המסחר האמריקאי, מתחת לתחזיות אנליסטים, אשר צפו עלייה של 6.9% במכירות הבתים לקצב שנתי של 295 אלף.

רדוור יורדת ב-2.6%

אירלנד לא צפויה לחוות משבר כלכלי חמור כמו זה שאילץ את יוון לבקש סיוע בינלאומי מוקדם יותר השנה, כך על פי תחזית של גולדמן סאקס. סביר מאוד שבאירלנד לא יתרחש משבר חוב כמו של יוון", אמר מייקל וקנין, אסטרטג אג"ח בכיר בגולדמן סאקס בלונדון, לבלומברג. "כשמרווחי האשראי של אירלנד נמצאים בשיאי כל הזמנים, אפשר לומר שסיכוני המימון מחדש בשוקי האג"ח של אירלנד כבר מגולמים בהם", הוסיף.

ענקית הנפט הממשלתית הברזילאית פטרובראס גייסה אתמול 120.4 מיליארד ריאל (70 מיליארד דולר) בהנפקת המניות הגדולה בהיסטוריה, על רקע ביקוש גבוה במיוחד למניותיה וכוונתה של ממשלת ברזיל להנפיק את הנתח שלה בחברה.

יצרנית התוכנות העסקיות אורקל, שרכשה למעלה מ-65 חברות בחמש השנים האחרונות, מתכננת להמשיך בגל הרכישות, ולקנות יצרניות מוליכים למחצה וחברות תוכנה, כך אמר מנכ"ל אורקל, לארי אליסון. "אתם תראו אותנו רוכשים חברות שבבים", אמר אליסון בכנס השנתי של אורקל שנערך אתמול בסן פרנסיסקו. רכישת חברות שבבים נוספות תגדיל את דריסת הרגל של אורקל בתחום החומרה, תהליך שהחלה בינואר, עם רכישת יצרנית השרתים סאן מיקרוסיסטמס.

נייקי, יצרנית ביגוד ונעלי הספורט הגדולה בעולם, רשמה רווח של 599 מיליון דולר, או 1.14 דולר למניה, ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט, שהוא הראשון בשנת הכספים של החברה. ברבעון המקביל בשנה שעברה הרוויחה החברה 513 מיליון דולר, או 1.04 דולר למניה. הכנסות נייקי עלו ב-8% ל-5.18 מיליארד דולר. הרווחים עלו על תחזיות האנליסטים, אשר צפו רווח של 1.01 דולר למניה, אך ההכנסות היו מתחת לציפיות כי יסתכמו ב-5.22 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully