וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נפתח: מניית גבעות צונחת

ואדים סבידרסקי

26.9.2010 / 10:26

אסיפת המשקיעים של חברת חיפושי הנפט ככל הנראה לא סייעה להרגעת הרוחות ושווי גבעות עולם נחתך בכ-300 מיליון שקל. עם זאת, שבוע המסחר באחד העם נפתח במגמה חיובית כשמדד ת"א 25 במרחק נקודה משיאו

יום המסחר הראשון באחד העם נפתח במגמה חיובית על רקע עליות שערים בוול סטריט בסוף השבוע, אך בעיקר על רקע אסיפת בעלי המניות הסוערת שקיימה גבעות עולם ביום שישי בכפר המכביה. המסחר במניה חודש הבוקר, בעקבות פרסום הדו"ח ההנדסי ודרישת רשות ניירות ערך להבהרות בנושא.

הנהלת השותפות לחיפושי נפט קיימה את האסיפה בניסיון להרגיע את הרוחות לאחר פרסום הדו"ח. מגמת המסחר במניה תענה על השאלה האם ממצאי הדו"ח אכן מספקים או לא, והאם הנהלת גבעות הצליחה להבהיר התמונה או שהוסיפה לערפל סביב הדיווח אשר משך את תשומת לב הרשות והבורסה. המניה צונחת בכ-25%. שווי החברה נחתך בכ-300 מיליון שקל.

עליות שערים באחד העם: מדד ת"א 25 נפתח בעלייה של 0.8% ברמה של 1,237.20 נקודות ומתקרב לשיא אשר נרשם באפריל השנה והסתכם ברמת 1,237.85 נקודות. מדד ת"א 100 מוסיף 0.8% לרמה של 1,142.09 נקודות, מדד מניות הבנקים עולה ב-0.4% ומדד מניות הנדל"ן מתחזק ב-1.1%.

בנק הפועלים רואים בחיוב את ההשקעה בשוק המניות המקומי וממשיכים להעניק עדיפות לענפים המוטים למשק הישראלי כגון ענף הקמעונות, וכן לחברות יצואניות בענפים בסיסיים, כגון דשנים ופרמצבטיקה. כלכלני הבנק מציינים כי השיפור הכלכלי, הן ברמת המקרו והן ברמת המיקרו, תומך בראייה החיובית של שוק המניות המקומי, וסבורים כי ברמות המחירים הנוכחיות השוק מעניין להשקעה, כשעיקר הסיכון נובע מהתפתחויות שליליות שעלולות לחול בכלכלה הגלובלית, בדגש על ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully