וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה בלחץ מעתיד שיחות השלום

זוהר בלומנקרנץ

26.9.2010 / 12:00

מנהלים בחברות תעופה זרות וישראליות חוששים מהסלמת המצב הביטחוני בישראל אשר יפגע בתנועת הנוסעים לארץ וממנה. "אם המצב יחמיר - ענף התעופה שוב ייקלע למשבר ממנו יצא רק השנה"

חשש בקרב מנהלים בחברות תעופה מפני פגיעה בתנועת הנוסעים לישראל וממנה אם תופסקנה שיחות השלום עם הפלסטינים, על רקע ההחלטה היום (א') לגבי המשך הבנייה בשטחים וההדרדרות כתוצאה מכך במצב הביטחוני.

בשיחות עם themarker, הביעו בסוף השבוע מנהלים בחברות תעופה זרות וישראליות את דאגתם מפני משבר חדש בענפי התיירות והתעופה, אם ייכשל המשא ומתן עם הפלסטינים, שיביא להתלקחות בשטח.

"הטיסות שלנו מלאות. אם חלילה יחמיר המצב הביטחוני, בגלל הפסקת השיחות עם הפלסטינים, תיפסק תנועת התיירים ארצה ושוב ייקלע ענף התעופה למשבר ממנו יצא רק השנה", אמר מנהל בחברת תעופה ישראלית שביקש שלא להזדהות בשמו.

לדברי מנהלים, "המצב בענף התעופה רגיש עתה במיוחד לשינוי שלילי במצב הביטחוני, מפני שאנו עומדים בפתחו של הרבעון הרביעי של השנה; מדובר ברבעון שהוא ממילא חלש יחסית מפני שמדובר בתקופת ביניים שאחרי החגים ולפני תחילת שיא עונת נסיעות החורף. כל הדרדרות במצב הביטחוני יכולה באחת להביא ביטולי הזמנות מהיום למחר ובהמשך להפסקת התנועה לישראל דווקא לקראת חג החנוכה והשנה האזרחית החדשה".

"עולם התעופה שביר"

מנהל חברת תעופה אירופאית גדולה, שביקש אף הוא שלא להופיע בשמו המלא, אמר: "עולם התעופה הוא מאוד שביר ובקלות ניתן לבטל הזמנות במחי יד. מה שהביא לפריחה בתנועת הנוסעים מתחילת השנה לישראל וממנה הוא השקט הביטחוני אשר שרר כאן. הפרה כלשהי של שקט זה יגרור מיד, אבל מיד, לביטולי הזמנות, בעיקר של תיירים. אנשי עסקים, אני מניח, ימשיכו להגיע עד שייפלו כאן חלילה טילים".

יצויין, כי אוגוסט הטיב עם חברות התעופה הפועלות בישראל - לראשונה ארבע חברות התעופה הישראליות - אל על, ארקיע, סאן דור - חברה בת של אל על לטיסות שכר וישראייר, הטיסו את המספר הרב ביותר של נוסעים בתעופה הבינלאומית ותפסו את ארבע המקומות הראשונים מבין כל חברות התעופה שפעלו באוגוסט השנה בנתב"ג.

בסך הכל הטיסו חברות התעופה הזרות והישראליות אשר פועלות בנתב"ג 1.48 מיליון נוסעים בתעופה הבינלאומית באוגוסט השנה מנתב"ג ואליה, גידול של 4.12% לעומת אוגוסט 2009.

מתחילת השנה ועד יולי הטיסו חברות התעופה הפועלות בנתב"ג כ-6.2 מיליון נוסעים - גידול של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully