וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בעליות קלות

ואדים סבידרסקי

26.9.2010 / 15:31

יום המסחר הראשון בשבוע נסגר במגמה חיובית על רקע העליות בוול סטריט בסוף השבוע. מדד ת"א 25 עלה ב-0.3% ומתקרב לשיאו ות"א 100 התחזק ב-0.2%. מניית גבעות צנחה ב-25%

יום המסחר הראשון באחד העם נסגר במגמה חיובית על רקע עליות שערים בוול סטריט בסוף השבוע, אך בעיקר על רקע אסיפת בעלי המניות הסוערת שקיימה גבעות עולם (-25.2% , 9.2) ביום שישי בכפר המכביה. המסחר במניה חודש הבוקר, בעקבות פרסום הדו"ח ההנדסי ודרישת רשות ניירות ערך להבהרות בנושא. האסיפה התקיימה בניסיון להרגיע את הרוחות לאחר פרסום הדו"ח.

לפי מגמת המסחר במניה נראה שממצאי הדו"ח לא מספקים וכי הנהלת גבעות לא הצליחה להרגיע אותם: עם פתיחת המסחר החלה המניה לצנוח בכ-25% ושווי החברה נחתך בכ-300 מיליון שקל. כמו כן, מחזורי מסחר גבוהים משכו את מדד מניות יתר כלפי מטה. "החברה עובדת ותמשיך לעבוד. הדו"ח שלנו חיובי. אנחנו נמשיך בתוכניות ונפרסם בנובמבר את תוצאות מבחני 'מגד' 7-8", כך אמר הבוקר עו"ד חיים אינדיג מגבעות.

כנגד, מניית שותפות לחיפוש גז, רציו, הוסיפה כ-7.5% ואף עברה במחזור המסחר את מניית גבעות. לצידה של רציו, עולות גם מניות של שותפים בתגלית גז "תמר", גם הם במחזורים גבוהים. ייתכן כי התופעה קשורה לדיווחי נובל אנרג'י אך ייתכן כי משקיעים שמוכרים יחידות בשותפות לחיפוש נפט ביבשה, מסיטים את כספם למניות של שותפויות המחזיקות במאגרי גז ימיים.

לעומת מניית גבעות עולם, בבורסה נרשמו דווקא עליות בפתיחה אשר התמתנו לקראת הסגירה: מדד ת"א 25 נסגר בעלייה של 0.3% ברמה של 1,231.01 נקודות והתקרב לשיא אשר נרשם באפריל השנה ועמד על 1,237.85 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף 0.2% לרמה של 1,135 נקודות, מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.3% ומדד מניות הנדל"ן שינה מגמה ואיבד 0.8%. עקב חול המועד, התקצר היום המסחר באחד העם ונחתם בשעה 14:30. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.38 מיליארד שקל.

בשבוע שעבר פירסם בנק הפועלים סקירה בה הם רואים בחיוב את ההשקעה בשוק המניות המקומי וממשיכים להעניק עדיפות לענפים המוטים למשק הישראלי כגון ענף הקמעונות, וכן לחברות יצואניות בענפים בסיסיים, כגון דשנים ופרמצבטיקה. כלכלני הבנק ציינו כי השיפור הכלכלי, הן ברמת המקרו והן ברמת המיקרו, תומך בראייה החיובית של שוק המניות המקומי, וסבורים כי ברמות המחירים הנוכחיות השוק מעניין להשקעה, כשעיקר הסיכון נובע מהתפתחויות שליליות שעלולות לחול בכלכלה הגלובלית, בדגש על ארה"ב.

המסחר בוול סטריט בסופ"ש ונתוני מקרו בארה"ב

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע בלימת הירידה במכירות הבתים הקיימים והתייצבות המשק האמריקאי. דאו ג'ונס התחזק ב-1.9% ל-10,860 נקודות, נאסד"ק עלה ב-2.3% ל-2,381 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 2.1% ל-1,149 נקודות. בסיכום שבועי עלה דאו ג'ונס ב-2.4%, נאסד"ק התחזק ב-2.8% ו-S&P 500 הוסיף 2%. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-ב-0.057% ל-2.61%.

מגמה חיובית בבורסות ארה"ב בסוף השבוע נרשמה על אף נתוני מקרו הלא מעודדים והמעידים כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם אינה צוברת כוח. מכירות הבתים החדשים בארה"ב נותרו באוגוסט ללא שינוי, בקצב שנתי של 288 אלף, כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. מדובר בנתון השני הכי גרוע במכירות הבתים שנרשם אי פעם, ומתחת לתחזיות אנליסטים, אשר צפו עליה של 6.9% במכירות הבתים לקצב שנתי של 295 אלף. בנוסף, ירד היצע הבתים החדשים למכירה לשפל של 42 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully