וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהלא מועסקים בישראל - ערבים וחרדים

מירב ארלוזורוב

27.9.2010 / 9:21

בישראל ישנם כמיליון בני אדם ללא עבודה, כאשר בניגוד לדעה הרווחת, רק מחציתם שייכים לאוכלוסיה החרדית והערבית. השאר, כחצי מיליון בני אדם, הינם חלק מהאוכלוסייה הכללית בישראל - כך עלה בוועדה לקביעת מדיניות התעסוקה בישראל

ניתוח של הוועדה לקביעת מדיניות התעסוקה קובע כי בישראל יש כמיליון איש בגילאי העבודה (25-64) שאינם מועסקים. בניגוד גמור לדעה הרווחת, רק מחצית מהם מגיעים מהאוכלוסיות הנחשבות בעייתיות - חרדים וערבים. חצי המיליון הנותרים שאינם עובדים מוגדרים "יתר גברים ונשים" - משמע, מי שהם חלק מהאוכלוסייה הכללית בישראל.

חלק מהלא-מועסקים מקרב האוכלוסייה הכללית הם מי שסובלים ממוגבלויות שונות, חלקם סטודנטים וחלקם משרתים בצה"ל. עם זאת, הרוב הגדול אינם מועסקים מסיבות בעייתיות יותר - למשל, עקרות בית, פרישה מוקדמת לפנסיה, עבודות עונתיות או חוסר יכולת למצוא עבודה.

דו"ח הוועדה מתייחס באופן ספציפי לבעיית התעסוקה בקרב צעירים בגילאי 20-24, שאינם משרתים בצבא (או בשירות לאומי), אינם רוכשים השכלה, ושיעור ההשתתפות שלהם בשוק העבודה נמוך. שיעור המועסקים בגילאי 15-24 בישראל הוא 27%, לעומת 43% במדינות ה-oecd ו-51% בארה"ב. גם כשמביאים בחשבון את השפעות השירות הצבאי על שיעור התעסוקה בגילאים אלה, ישראל סובלת מתעסוקה נמוכה בקרב צעירים.

הוועדה לקביעת מדיניות התעסוקה קבעה יעד כמותי, לתוספת של 33 אלף עובדים בשנה (מעבר לגידול הטבעי בתעסוקה). הוועדה העריכה כי רק מחצית מהמספר הזה יגיע מתוספת של עובדים ערבים, חרדים או בעלי מוגבלויות. המחצית השנייה צריכה להגיע מקרב האוכלוסייה הכללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully