וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-50 עד 1,500 שקל: הג'ינס במבחן המחיר

רינה רוזנברג

28.9.2010 / 10:35

בגד ההמונים? מעבר אקראי בין חנויות הג’ינסים השונות מעלה פערי מחיר עצומים. מה הופך פריט של דיזל או ליוויס ליקר פי 10 מג’ינס דומה ב-H&M, ואיפה נמצאים המחירים השפויים ביותר? מעבר על שוק הג’ינסים הישראלי

האופנה משתנה מעונה לעונה, אך הג'ינס היה ונשאר פריט חובה בארון הבגדים. בשנים האחרונות, לצד חברות הג'ינסים המוכרות, כל רשת אופנה מייצרת קולקציית ג'ינסים עונתית אופנתית. האופנה העכשווית בישראל מכתיבה גזרות מסוימות כמו סקיני ג'ינס וג'גינג (מותן גבוהה ורגל צרה), ולכן הלקוחות ימצאו ברשת בעיקר ג'ינסים שתואמים את המראה המבוקש, ורק מעט אפשרויות לגזרות אחרות. וזהו בעצם אחד ההבדלים בין רשתות האופנה, שבהן הג'ינס הוא עוד קטגוריה בקולקציה שלהן, לבין חברות הג'ינסים המתמחות בג'ינסים ומציעות מגוון רחב יותר של גזרות שכוללות גם גזרות קלאסיות לצד הגזרות האופנתיות.

"הג'ינס הוא ללא ספק הפריט הדומיננטי ביותר בארון כיום", אומר דרור שילה, מנכ"ל לי קופר. שילה מודה כי "הצרכנים שינו את אופי הצריכה שלהם בשנים האחרונות - הם קונים ג'ינס של מותג ומגוונים עם ג'ינסים מרשתות האופנה, שרחיבו להם את המלתחה".

מבדיקה אקראית שערכנו, גילינו כי בסניף פוקס היו רק שני דגמים של ג'ינסים עם גזרה ישרה, וכל השאר סקיני. גם ברשת קסטרו אפשר היה למצוא מגוון גזרות, אבל בעיקר את אלה האופנתיות. בסניף m&h נתקלנו בתופעה הפוכה - המוכרת לא הצליחה למצוא ג'ינס בגזרת סקיני, וכל הגזרות היו ישרות - מה שמראה שהאופנה בישראל לא תמיד תואמת את האופנה בעולם. לעומת זאת, בדיזל, בלי קופר בליוויס ובקרוקר מצאנו מגוון רחב יותר של דגמים.

פערים עצומים במחיר

ההבדל המרכזי בין רשתות האופנה לחברות מותגי הג'ינסים הוא מחיר המוצר. מבדיקת מחירים שערכנו בין רשתות אופנה מובילות - גאפ, קסטרו, זארה, h&m ופוקס - לעומת רשתות הג'ינסים המובילות - דיזל, ליוויס, לי קופר לי וקרוקר - עולה כי הפערים מגיעים למאות שקלים.

ברשת h&m המחיר הזול לג'ינס מתחיל ב-50 שקל, ואילו בדיזל הג'ינס הזול ביותר עולה 570 שקל. גם בין רשתות האופנה עצמן הפערים גבוהים - מחירו של ג'ינס לנשים ברשתות זארה, קסטרו ופוקס הוא 140-160 שקל, ואילו בגאפ מחיר המינימום הוא 300 שקל. מחירי הג'ינסים לגברים דומים. בנוסף לכך, בתוך הרשת עצמה הפער במחיר בין דגמים שונים יכול להגיע למאות שקלים. כך למשל, הג'ינס הזול ביותר לגברים ברשת ליוויס עולה 430 שקל ואילו היקר ביותר מגיע ל-900 שקל. בקסטרו הפער משמעותי - 160 שקל לג'ינס נשים הזול ביותר, לעומת 500 שקל ליקר ביותר.

לגבי ההבדלים במחירי הג'ינס באותה הרשת, מסביר בדסר מדיזל כי ההבדל קשור לרמת התהליכים והשטיפות שעובר הבד והמראה שלו מבחינת הפרטים. "ג'ינס שמחירו יותר מ-1,000 שקל עובר תהליך מינימלי של 12-14 שעות שטיפה, ואילו ג'ינס ב-500-600 שקל לא עובר שטיפה מאסיבית, ואפשר לראות שהג'ינס פחות משופשף", הוא מסביר.

אתי לוי, מנכ"לית קרוקר, טוענת כי במקרה שלהם הסיבה להבדלים בקטגוריית הגברים היא ארץ הייצור. "אמנם כל הג'ינסים עשויים מבד יפני, שהוא הבד האיכותי ביותר, אבל הג'ינסים היקרים יותר מיוצרים באיטליה ואילו הזולים יותר מיוצרים בסין במפעלים שהקמנו והדרכנו שיעבדו לפי הסטנדרטים שלנו", היא מסבירה. "יש לקוחות שרוצים לראות על התווית made in italy. בנוסף, אנחנו עדיין בקשר עם האיטלקים כדי לקבל את העדכונים האופנתיים באירופה".

בתעשייה טוענים כי הסיבה להבדלים במחירים בין מותגי הג'ינסים לרשתות האופנה נובעת מארץ הייצור, סוגי הבדים ואיכותם, סוגי השטיפות והפרטים והתוספות שעל הג'ינס. את התשובה לשאלה האם המחיר באמת מייצג את איכות הג'ינס והיכולת שלו להחזיק תקופה ארוכה באותו מראה על הגוף, רק מבחן הזמן יוכל להכריע. הרשתות שמציעות ג'ינסים במחירים זולים טענו שמדובר בבדים איכותיים, הגזרות לא מאבדות מהצורה שלהן עם הזמן, התפירה מקצועית והמוצרים עוברים בדיקות איכות. "אנחנו משתמשים בטובי הבדים - בדים יפניים, כמו אלה שמשתמשים בהן רשתות הג'ינסים ליוויס ודיזל", טוען שחר דנציגר, מעצב האופנה של רשת קסטרו. "אני לא יודע איפה הרשתות האחרות מייצרות את הג'ינסים שלהן ומה עלויות הייצור שלהן, אבל אנחנו מציעים טווח מחירים רחב שבסופו של דבר מייצג תמורה לכסף שהלקוח משלם. לגבי הטענה שברשתות האופנה מוכרים לפעמים ג'ינסים שעם הזמן מתרחבים, הרי שאצלנו נלקחים בחשבון כל חישובי ההתכווצויות ואם קנית מידה 38, גם אחרי 100 כביסות הג'ינס יישאר מידה 38".

החברות שמוכרות ג'ינסים יוקרתיים טוענות שמדובר באיכויות אחרות מאלה שמוכרים ברשתות האופנה. "אצלנו הג'ינס מחזיק לאורך זמן, והם אף משתבחים עם הזמן - עם כל כביסה המראה שלהם נהפך ליותר יפה", אומר אשר לוי, מנכ"ל ליוויס ישראל. יאיר בדסר, מנהל מותג דיזל בישראל מוסיף כי "רוב הג'ינסים של רשתות האופנה מיוצרות במזרח הרחוק. זה מוצר אחר - מהרמה של חומרי הגלם, הכותנה, ועד החוטים, מכונות האריגה ואיכות הכביסות שעובר הג'ינס".

שומרים על מיצוב שונה

חברות מותגי הג'ינסים לא מתרגשות מהמחירים הזולים של הג'ינסים שמציעות רשתות האופנה ושומרות על מיצובן מבחינת המחיר. "אנחנו לא מנסים להתחרות ברשתות האופנה. מבחינתנו מדובר בקהל יעד שונה. הלקוחות שלנו מעריכים מאוד את הטיב של המוצר ואומרים שהם הפסיקו ללבוש ג'ינסים אחרים, כי שלנו יושבים להם יותר טוב על הגוף והם מעדיפים להשקיע עוד 300-400 שקל ולקבל ג'ינס שאיתו הם מרגישים בנוח ויחזיק מעמד לאורך זמן. זה כמו יין שהולך ומשתבח", אומר בדסר. אשר לוי מליוויס מוסיף כי "הצרכן של ליוויס מעריך איכות, מותג, מסורת ורוצה להיראות בצורה מסוימת".

רק לי קופר מודים כי בעקבות כניסת רשתות האופנה הבינלאומיות, שההתמחות שלהן אינה ג'ינס, אך כוללות בקולקציה ג'ינסים במחירים אטרקטיביים, הוחלט לשנות את אסטרטגיית המחיר מבלי לפגוע באיכות המוצר, ולצאת במבצע של שני ג'ינסים ב-400 שקל מהקולקציה החדשה. "בעבר השתמשנו באסטרטגיה זו רק עבור מבצעי סוף העונה, אך בשל ההיענות הגדולה, המשכנו גם עם כניסת הקולקציה החדשה. אנחנו בטוחים שצרכנים עדיין מודעים להבדלים בין ג'ינס איכותי ולג'ינס מרשת אופנה", אומר שילה.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ינסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully