וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 70 מיליון שקל בכיס: רודב עוזב את בזק

אמיתי זיו

28.9.2010 / 8:00

אחרי שלוש שנים כיו"ר בזק והחברות הבנות - פלאפון, yes ובזק בינלאומי, יעזוב שלמה רודב את חברת התקשורת הגדולה בישראל בנובמבר. מחליפו - בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ'

אחרי החלפת בעלי הבית בבזק והשתלטות שאול אלוביץ' על חברת התקשורת הגדולה בישראל, הגיע תור עזיבתו הצפויה של יו"ר החברה, שלמה רודב. רודב יעזוב את תפקידו מעט אחרי אמצע נובמבר, ולתפקיד ייכנס אלוביץ' בעצמו.

רודב, יו"ר בזק קווי והחברות הבנות - פלאפון, yes ובזק בינלאומי, מונה לתפקיד בספטמבר 2007. בתחילת 2008 הוא חתם על הסכם שכר בחברה ומאז הוא נהנה משכר חודשי צמוד מדד של 175 אלף שקל לחודש. רודב זכה גם לתוכנית אופציות נדיבה, שממנה הוא לא מימש עד כה מנייה אחת, ושוויה כיום כ-60 מיליון שקל.

רודב מתרחק מהתקשורת ולא התראיין לעיתונות בכל זמן כהונתו. גם בהתנהלותו מול הרגולטור, רודב היה מתון ביחס לקודמיו בתפקיד וניהל את מלחמות החברה במשרד התקשורת מאחורי הקלעים. רודב הגיע לבזק אחרי שיו"ר החברה הקודם, עו"ד דב ויסגלס, נאלץ לעזוב את החברה עקב פרשת האופציות, שבה אושרה בחברה תוכנית אופציות שלא על פי כללי המנהל התאגידי.

רודב היה יו"ר פעיל ומעורב בכל התנהלות החברה. הוא מינה לחברות בקבוצה מנהלים צעירים ונמרצים, והוביל התייעלות בכל שדרות הקבוצה, שבזכותה נחשבת בזק לכמעט "נס תפעולי" בשוק, עם שיעור ebitda חריג של 45%. בתקופת כהונתו השיגה מניית בזק תשואה של כ-40% והחברה חילקה דיבידנדים בסכום של כ-6 מיליארד שקל. למעשה, רודב הפך את ההשקעה של בעלי המניות הקודמים שלו, קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, לאחת ההשקעות המשתלמות במשק הישראלי בשנים האחרונות.

מלבד פעילותו בבזק, רודב מחזיק יחד עם שותפו הותיק רוני גת, ובחלוקה שווה, בחברת ספנות והספקה בע"מ, שמחזיקה ב-64% מחברת קרור הבורסאית - חברה בשווי חצי מיליארד שקל שתחתה חברת יפאורה-תבורי בעלת המותגים מי-עדן, תפוזינה, שוופס ועוד.

רודב (61) מתגורר בסביון. הוא ידוע כמכור לעבודתו, אך בזמנו הפנוי נוהג לטייל בעולם עם משפחתו, בעיקר ביעדים אקזוטים. לפני כהונתו בבזק היה רודב יו"ר גילת רשתות לווין.

מבזק לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully