וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העלאת הריבית - מה יקרה לשער הדולר?

ואדים סבידרסקי

28.9.2010 / 10:00

למרות ששער הדולר הצונח מדאיג את בנק ישראל, בחר נגיד הבנק להעלות את הריבית במשק ל-2% - והדולר הגיב בהתאם בנפילה נוספת. כעת נסחר הדולר ברמה של 3.676 שקלים בלבד

רק בסוף השבוע התערב הנגיד בשוק המט"ח ורכש דולרים במיליונים במטרה להזרים ביקושים למטבע האמריקאי ולהחליש את השקל, אשר נמצא במגמת התחזקות כבר תקופה ארוכה, ואמש, מבצע בנק ישראל צעד בעל השפעה מנוגדת לפעילותו בזירת המט"ח.

הנגיד החליט לעלות את הריבית במשק ב-0.25 נקודות האחוז לרמה של 2% ובכך הרחיב את פער הריביות בין ישראל לארה"ב ובאירופה, שם הריבית במשק עומדת על 0.25% ו-1% בהתאמה ואינן משתנות מזה תקופה ארוכה.

הרחבת פער ריביות משמעותה כי עבור משקיע זר או מקומי גדלה האטרקטיביות של ההשקעה בשקל בין אם מדובר בפיקדונות בנקאים ובין אם מדובר באג"ח ממשלתי, בהתחשב בעובדה כי דירוג האשראי של ישראל בר השוואה לדירוגם של מדינות מפותחות וחזקות כלכלית בעולם.

הבוקר נסחר הדולר בעלייה של 0.1% ביחס לשקל ברמה של 3.676 שקלים, אם זאת, יש לציין כי בהשוואה לשערו היציג אתמול, נחלש הדולר ב-0.15%. השפעת החלטת הריבית מורגשת הבוקר במסחר ביורו אשר נחלש מול מטבע המקומי ב-0.2% לרמה של 4.926 שקלים. בעולם, מתחזק הדולר ב-0.4% מול המטבע האירופאי ונסחר כעת ברמה של 1.34 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully