וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר גלעד: ייתכן שיידרש קיצוץ נוסף של 3-6 מיליארד שקל בתקציב

ליאור כגן ואמיר הלמר

24.1.2002 / 12:41

החשב הכללי: כל עוד התקציב לא עובר הסיכוי לצמיחה של 2% הולך וקטן


"המספרים שאנו רואים היום מצביעים על המשך הירידה בהכנסות המדינה ממסים בחודש ינואר, מגמה שהחלה בחודשים האחרונים של שנת 2001. במידה שהירידה בהכנסות והמיתון יימשכו, נצטרך, ככל הנראה, לבצע קיצוץ נוסף בתקציב המדינה. להערכתי, יהיה מדובר בחוסר של 3-6 מיליארד שקל בתקציב המדינה, שיאלץ אותנו לבצע התאמות", כך אמר היום החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, בראיון ל-TheMarker. יש לציין, כי רק לאחרונה הפחיתה הממשלה את תחזית הצמיחה מ-4% ל-2%, ובעקבות זאת, הגישה הצעת לקיצוץ של 6.15 מיליארד שקל בתקציב, שטרם אושר.

גלעד ציין כי אי אישור התקציב גורם נזק למדינה, מכיוון שהממשלה נאלצת לעבוד על פי התקציב הקודם, שאינו תואם את ההחלטות וסדר העדיפויות החדש שקבעה לשנה הנוכחית. לדבריו, העברת התקציב כוללת בתוכה תוכנית כלכלית לעידוד צמיחה ותעסוקה שאמורה להיות מהגורמים שיובילו את המשק לצמיחה החזויה ב-2002 - 2%.

"אם לא נזוז מהר, הסיכוי להגיע לצמיחה של 2% הולך וקטן", אמר גלעד. לדבריו, החוסר בתקציב יהיה תלוי בהתאוששות המשק. גם במקרה הטוב, שבו הנחת הצמיחה של 2% תתממש, נאלץ לקצץ כ-3 מיליארד שקל נוספים, מעבר לקיצוץ של 6.15 מיליארד שקל, שעוד לא אושר.

יש לציין, כי במידה שלא יבוצע הקיצוץ הנדרש, ובצד ההכנסות יחסרו כ-3-6 מיליארד שקל - הגירעון יחרוג בכ-1%-1.5% מהיעד שקבעה הממשלה (שתוקן לאחרונה ועומד על 3%), כך שהוא יסתכם בכ-4%-4.5% ב-2002. כזכור, הממשלה סיימה את 2001 עם חריגה גדולה מיעד הגירעון, והוא הסתכם ב-4.6%. לדברי גלעד, הקריסה בהכנסות ממסים, שהחריפה בחודשים האחרונים של 2001, היתה הגורם העיקרי לחריגה מהיעד.

לדברי גלעד, הממשלה תתעקש גם השנה לא לחרוג בצד ההוצאות, דבר שהצליחה לעשות בשנת 2001. גלעד אמר כי שמירה על צד ההוצאות תאלץ את הממשלה להגדיל את צד ההכנסות, ייתכן שעל ידי הטלת מסים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully