וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל ביציבות

יעל פטר

28.9.2010 / 15:03

הבורסה בת"א מסכמת את החודש הטוב ביותר השנה בסיום יום מסחר יציב: מדד ת"א 25, שעלה החודש ב-8%, נסגר ללא שינוי ות"א 100 ירד ב-0.1%. גבעות ירדה ב-2%

העלאת הריבית אמש לא ריגשה יתר על המידה את המשקיעים בבורסה. יום המסחר המקוצר האחרון של חול המועד הסתיים ביציבות במחזור מסחר נמוך יחסית. במקביל זכו המשקיעים לזריקת עידוד מבנק ישראל, שהעלה את תחזית הצמיחה ל-2010 אבל במקביל הוריד במעט את התחזית לשנה הבאה.

מדד ת"א 25 שמר על יציבות ברמה של 1,225 נקודות, ומדד ת"א 100 ירד ב-0.1% ל-1,128 נקודות. מדד הבנקים הוסיף 0.5% ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.4%.

הבורסה סיכמה היום את החודש הטוב ביותר שלה מתחילת השנה: מדד ת"א 25, שכמעט נגע השבוע ברמת השיא אליה העפיל לפני חצי שנה, עלה ב-8%. מדד ת"א 100 זינק ב-7.9%. התל טק הציג את התשואה הגבוהה ביותר החודש של 9.7%. הסיבה המרכזית לעלייה היא הראלי בבורסות בארה"ב ובעולם, בציפייה כי המשבר הגיע לקיצו.

בגזרת המקרו המקומית, בנק ישראל העלה את הריבית במשק לחודש אוקטובר ב-0.25% לרמה של 2% בהתאם להערכות של מרבית הכלכלנים. אחד הגורמים להחלטת הנגיד הוא מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שעלה ב-0.5% לעומת ציפיות לעלייה מתונה יותר של 0.3%.

בנוסף, בנק ישראל עידכן את תחזית צמיחת התוצר המקומי הגולמי לשנת 2010 מ-3.7% (באפריל) ל-4%. עם זאת, בשנת 2011 צפוי התוצר המקומי הגולמי לצמוח בשיעור של 3.8%, נתון נמוך מה-4% שהופיעו בתחזית הקודמת.

סערת גבעות נמשכת

הערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל היא כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעמוד על 2.5%, תוך העלאה הדרגתית של הריבית לכ-2.7% בתוך שנה. התחזית המקרו-כלכלית העדכנית של חטיבת המחקר לשנת 2010, היא שהתוצר יצמח ב-4%.

הסערה סביב מניית גבעות נמשכה גם היום. הבוקר הושעה המסחר במניה לפי דרישת רשות ני"ע לאור פרסומים בתקשורת לגבי סכנה לרישיון הקידוח שלה בשדה מגד. הוא חודשד רק לאחר שהחברה פירסמה הבוקר הכחשה לפרסומים וציינה כי "השותף הכללי משוכנע שהפקה מבאר מגד 5 אפילו אם תהא רק בסדר הגודל שבא לידי ביטוי במבחני ההפקה שבוצעו, מספיקה די והותר כדי לענות לנדרש מבאר מסחרית על פי חוק הנפט". מניית החברה סיימה בירידה של כ-2%.

בניגוד להרגלה בתקופה האחרונה טבע ריכזה את המחזור בשוק עם מחזור של 80 מיליון שקל וירדה ב-1.4% . היום פורסם בכלי התקשורת כי טבע קואה, המיזם המשותף של יצרנית התרופות הישראלית טבע וחברת קואה היפנית, צופה כי הכנסות המיזם בשנה הראשונה לשיווק ביפן יעמדו על 270 מיליון דולר. החברה מתכננת להגיע להכנסות של מיליארד דולר עד לשנת 2015.

מליסרון נערכת מבחינה מימונית לקראת השלמת העסקה לרכישת השליטה (71%) בחברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל תמורת כ-1.7 מיליארד שקל. כדי להקל על הנטל הפיננסי של מימון העסקה, תרכוש מליסרון כ-60% מתוך מניות הנמכרות (42.6%) של בריטיש, ועופר השקעות תרכוש כ-40% (כ-29% מבריטיש), כך שמליסרון צפויה להשקיע במניות בריטיש כמיליארד שקל. היתר יושקע בידי עופר השקעות.

תפרון מנהלת משא ומתן עם החברה הקנדית נובל סימלס (Nouvelle Seamless) אשר מעוניינת להשקיע בתפרון כ-4 מיליון דולר. בנוסף להשקעה במזומנים, תעביר סימלס לחברה הישראלית נכסים, הזמנות, לקוחות ומוניטין ובתמורה תקבל מתפרון מניות ואופציות בחברה. סימלס נמצאת בשליטת איש העסקים ווילי ליברמן ועוסקת בתחומי פעילות דומים לאלה של תפרון.

אחרי החלפת בעלי הבית בבזק והשתלטות שאול אלוביץ' על חברת התקשורת הגדולה בישראל, הגיע תור עזיבתו הצפויה של יו"ר החברה, שלמה רודב. רודב יעזוב את תפקידו מעט אחרי אמצע נובמבר, ולתפקיד ייכנס שאול אלוביץ' בעצמו.

סאנפלאואר (גילץ לשעבר), ממשיכה להרחיב את עסקיה במגזר אנרגיה פוטו-וולטאית. החברה חתמה אתמול על הסכם לרכישת מתקנים פוטו וולטאיים בינוניים בישראל בהספק הכולל של כ-5 מגה וואט ובתמורה לכ-70 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully