וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר הבא בארה"ב - התמוטטות המדינות"

29.9.2010 / 12:25

האנליסטית שחזתה את המשבר בבנקים האמריקאים פרסמה דו"ח הצופה את המשבר הפיננסי הבא בארה"ב. לדבריה, חובות המדינות ובראשן קליפורניה, הן שיכבידו על הכלכלה האמריקאית

החובות וגירעונות הענק של מדינות ארה"ב צפויים להפוך את המדינות לקורבן הבא של משבר האשראי, אמרה אתמול האנליסטית מרדית' ויטני לערוץ החדשות CNBC. ויטני, שכאנליסטית בבית ההשקעות אופנהיימר חזתה את המשבר במערכת הבנקאית, פרשה לאחר מכן והקימה חברת ייעוץ עצמאית, מרדית' ויטני אדוויזורי גרופ. כעת פירסמה החברה דו"ח מקיף על מצבן הפיננסי של מדינות ארה"ב, בו היא משווה את ההתמוטטות הפוטנציאלית לקריסת המערכת הפיננסית ב-2008.

"הדמיון בין המדינות לבנקים מדהים", אמרה ויטני ל-CNBC. "המדינות מבזבזות הון עתק וממונפות יתר על המידה. היקף האג"ח המוניציפליות הוכפל מאז שנת 2000, כיוון שההוצאות צמחו במהירות גדולה בהרבה מההכנסות", אמרה. דמיון נוסף הוא היעדר השקיפות במדינות, דבר שהקשה על החברה במציאת נתונים והביא לעבודה ממושכת על הדו"ח, שארכה שנתיים.

לפי הדו"ח, מצבה של קליפורניה הוא הגרוע ביותר מבין 15 המדינות הגדולות בארה"ב, ורק שתי מדינות - טקסס ו-וירג'יניה, זכו לדירוג חיובי. הדו"ח דירוג את המדינות בהתאם למצב הכלכלה שלהן, המצב התקציבי, הדיור וההכנסות ממסים.

לדברי ויטני, המדינות שמצבן הגרוע ביותר, כמו קליפורניה ומישיגן, עשויות להכביד על כלל ארה"ב, שעשויה להידרש לחילוץ נוסף, כפי שחילץ הממשל את המגזר הפיננסי ב-2008. "חייבים לבחון את הסכנות שטמונות במדינות, כיוון שהמשבר במדינות עשוי להוביל לפחות לניסיון לבצע חילוץ שלישי בהיקף של כמעט טריליון דולר", אמרה ויטני ל-CNBC, והוסיפה כי "יש לכך השלכות על הדולר וכמעט על כל דבר, ובהחלט על ההתאוששות של כלכלת ארה"ב".

ויטני גם הזהירה לגבי המגזר הבנקאי, בגין ירידה אפשרית נוספת בשוק הדיור, וצניחה בהכנסות ממסחר על רקע הרפורמה ברגולציה הפיננסית בארה"ב. להערכת ויטני, צפויה לחול התדרדרות נוספת בשוק הדיור, שתהפוך את הרבעון הרביעי של הבנקים לרבעון קשה נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully