וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל הפרישה הרשמי? רק המלצה

חיים ביאור

29.9.2010 / 13:00

רוב העובדים בישראל רוצים לעבוד עד הקבר? סקר של איגוד נותני שירותי סיעוד מגלה כי רוב השכירים לא מחכים לגמלאות ומעדיפים להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה. "אנשים עדיין מצויים בשיא כושרם"

רוב העובדים בישראל אינם מעוניינים לצאת לגמלאות בגיל הפרישה הרשמי, שהוא 67 לגברים ו-64 לנשים, אלא מבקשים להמשיך לעבוד לאחר גיל זה. כך עולה מסקר שערך איגוד נותני שירותי סיעוד בישראל, באמצעות חברת אושיק רושינק סקרים ואסטרטגיה.

הסקר נערך במהלך ספטמבר לקראת יום הקשיש הבינלאומי, שיחול ב-1 באוקטובר, וכלל ראיונות עם 506 עובדים. הרוב המוחלט - 52.3% - השיבו כי יעדיפו להמשיך ולעבוד אחרי גיל פרישה. 36.2% השיבו כי יסיימו לעבוד בגיל פרישה. 11.5% השיבו "לא יודע".

מבין אלה המעוניינים להמשיך לעבוד אחרי גיל פרישה, 30.8% מבקשים לעבוד בין 5-1 שנים נוספות מעבר לגיל הפרישה. 13.2% מעוניינים להמשיך לעבוד בין 10-5 שנים נוספות ו-8.3% היו רוצים לעבוד למעלה מ-10 שנים לאחר גיל הפרישה.

מהסקר עולה, כי ככל שגיל העובד צעיר, כך הוא מגלה רצון רב יותר להמשיך לעבוד מעבר לגיל הפרישה הרשמי. בקרב עובדים צעירים, בני 20-18, רק 23.1% מעוניינים לסיים לעבוד גיל הפרישה הרשמי, לעומת 40.8% מהנשאלים, בני 51 ומעלה, שמבקשים לסיים את עבודתם עם הגיעם לגיל הפרישה הרשמי.

יו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד, דורון רז, אמר בהתייחסו לממצאי הסקר: "אנשים המגיעים לגיל הפרישה עדיין מצויים בשיא כושרם והם חשים שביכולתם להמשיך לעבוד ולתרום לארגון. יש לעודד תעסוקת מבוגרים והלהתאים את שוק העבודה והמשרות גם לאנשים שעברו את גיל הפנסיה הרשמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully