וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת פסגות-אייפקס נדחתה לשלישי הבא

מיכאל רוכוורגר

29.9.2010 / 14:25

נגמרו ההארכות: לזהבית כהן וקרן אייפקס נותר פחות משבוע לרכוש את השליטה בבית ההשקעות הגדול בישראל. על הצדדים למצוא פתרונות לסוגיות משפטיות בכדי לא לפוצץ את העסקה

לאחר משא ומתן מרתוני של שעות ארוכות הסכימו אמש (ג') ראשי קרן יורק בראשות ג'רמי בלנק וקרן אייפקס, המנוהלת בישראל על ידי זהבית כהן, על דחייה בשבוע לסגירת העסקה - כלומר עד יום שלישי, ה-5 באוקטובר. מועד זה יהיה האחרון לסגירת העסקה, ביטולה או הארכה נוספת, למכירת בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות, לידי אייפקס. המנוהל על ידי רועי ורמוס, ונשלט כיום על ידי יורק.

בקרן יורק לא ראו סיבה לתת הארכה לאייפקס מעבר לתאריך שנקבע לסגירת העסקה (עד סוף ספטמבר), ואולם בסופו של דבר לנוכח מורכבות העניינים והסוגיות המשפטיות המרחפות מעל פני פסגות ומנהליה החשודים במעורבות בהרצת ניירות ערך, בעקבות העברת התיק על ידי הרשות לניירות ערך לפרקליטות, החליטו הצדדים להמשיך ולמצות את המשא ומתן תקופה נוספת.

במקור סוכם בדצמבר 2009 כי אייפקס תרכוש את השליטה בפסגות (76%) תמורת כ-2.36 מיליארד שקל, לפי שווי של כ-3.1 מיליארד שקל, ואולם בשל ההתפתחויות סביב החקירה של הרשות לניירות ערך ואי וודאות לגבי עתידו של מנכ"ל פסגות רועי ורמוס, שהיה אחד התנאים המתלים של אייפקס לביצוע העסקה, ביקשו באייפקס הנחה על המחיר המקורי. כפי שמסתמן, ההנחה תנוע סביב 10%, כלומר כ-300 מיליון שקל פחות לעומת המחיר המקורי.

אייפקס מיוצגת במגעים על ידי עו"ד אילנית לנדסמן-יוגב ואהוד סול ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, ויורק מיוצגת במגעים על ידי עוה"ד דוד חודק וריק מן ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully