וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטליקס מנהלת מגעים לייצור תרופת הגושה בברזיל ב-730 מיליון דולר

ניר צליק

29.9.2010 / 14:10

שר הבריאות הברזילאי: התרופה תיוצר במעבדה בריו דה ז'נרו



שר הבריאות הברזילאי אמר היום כי התרופה למחלת הגושה של פרוטליקס תיוצר במעבדה בריו דה ז'נרו, בעסקה שהיקפה 730 מיליון דולר. כך, על פי מקורות זרים. עם זאת, בפרוטליקס אמרו בתגובה כי העסקה עדיין לא נחתמה, אך מתקיימים מגעים עם ממשלת ברזיל.



שר הבריאות הברזילאי אמר כי סכום העסקה זהה לסכום שממשלת ברזיל תוציא בחמש שנים על התרופה כטיפול במחלת הגושה במערכת הבריאות הציבורית.



"הדבר הכי חשוב בעסקאות מעין אלה", אמר השר, "הוא הידע", והוסיף כי "על ידי שליטה בפלטפורמת הייצור, ברזיל תוכל לייצר מוצרים דומים מאותו סוג".



לפני כחודש התקשרה פרוטליקס בהסכם לאספקת תרופת הטליגלוצראז אלפא (uplyso) לחולי גושה, עבור ענקית הפרמצבטיקה האמריקאית, פייזר. ההסכם בהיקף של כ-30 מיליון דולר היה לאספקת התרופה למשרד הבריאות באחת ממדינות אמריקה הלטינית, כאשר ההערכות בשוק היו כי מדובר בברזיל.



מניית פרוטליקס בשנה החולפת







בדצמבר 2009, הקימו פייזר ופרוטליקס מיזם משותף, כאשר חלקה של פרוטליקס בו עומד על 40%. פרוטליקס מייצרת את התרופה ואילו פייזר עוסקת בשיווק ובמכירה של המוצר בכל העולם למעט בישראל. על פי ההסכם המקורי, פייזר תשלם לפרוטליקס תשלום חד פעמי של 60 מיליון דולר ותשלום נוסף של 55 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך רגולטורייים, ככל הנראה, אישור השיווק של המוצר באירופה ובארה"ב.



מחלת גושה היא מחלת אגירה שנובעת מחסרון או שיבוש בפעולתו של אנזים שמפרק שומנים. כתוצאה מכך, מצטברים שומנים באיברים פנימיים ונפגעת יכולתו של הגוף לייצר תאי דם אדומים. השוק של תרופות לטיפול במחלה נשלט עד כה כמעט בלעדית על ידי התרופה סרזיים שפותחה ויוצרה על ידי חברת ג'נזיים.



פרוטליקס פיתחה את המערכת procellex לייצור חלבונים תרופתיים באמצעות הנדסה גנטית של תאי גזר. שיטה זו זולה בעד 90% מהשיטות הנוכחיות של ייצור תרופות שמקורן ביולוגי - בהן הנדסה גנטית של תאי יונק או הנדסה גנטית בחיידקים. למערכת יש יתרונות נוספים: הימנעות מחשיפה לזיהומים ויכולת טובה יותר להביא לייצור של מולקולה זהה (הדירות), וכן יכולת להרחיב במהירות את כושר הייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully